Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Εισοδος Ελευθεριου Βενιζελου στη Βουλη
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο φωτογραφικό τύπωμα δημιουργήθηκε με προτροπή του ιδιοκτήτη φωτογραφείου Ρωμαΐδη στο συνεργάτη του Zeitz, να φωτογραφίσει σκηνές από τους Βαλκανικούς πολέμους. Στις 30 Σεπτεμβρίου 1922, τα Βαλκανικά κράτη (Ελλάδα, Σερβία, Μαυροβούνιο, Βουλγαρία) που συμμάχησαν εναντίον της Τουρκίας, της έστειλαν τελεσίγραφο, ζητώντας διασφάλιση αυτονομίας των εθνικών μειονοτήτων των εδαφών της. Το τελεσίγραφο έληξε στις 9 Οκτωβρίου 1912, χωρίς να επιτευχθεί συμφωνία με την Τουρκία, οπότε εκείνη την ημέρα κηρύχτηκε ο πόλεμος. Στη φωτογραφία, αποθανατίστηκε η ιστορική στιγμή κατά την οποία ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ως πρωθυπουργός της Ελλάδας, εισέρχεται στη Βουλή, για να αναγγείλει την έναρξη του Α΄ Βαλκανικού πολέμου. Ο Α΄ Βαλκανικός πόλεμος έληξε με τη νίκη των συμμάχων και την υπογραφή της Συνθήκης του Λονδίνου (1913), σύμφωνα με την οποία αποσπάστηκε από τον Οθωμανική αυτοκρατορία η Μακεδονία και το μεγαλύτερο μέρος της Θράκης. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) διετέλεσε πρωθυπουργός της Κρητικής Πολιτείας και εξελέγη εφτά φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει στο βιντεοπροβολέα το φωτογραφικό τύπωμα και εξηγεί στους μαθητές/τριες την ιστορική βαρύτητα της στιγμής, κατά την οποία ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Ελευθέριος Βενιζέλος εισέρχεται στη Βουλή με πρόθεση να αναγγείλει την έναρξη του Α΄ Βαλκανικού πολέμου. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες στο μάθημα της Ιστορίας και αναλαμβάνουν να βρουν πληροφορίες για τους Βαλκανικούς πολέμους, τους αντιπάλους οι οποίοι συγκρούστηκαν, τα αίτια και τα αποτελέσματά τους. Επίσης, στο μάθημα της Ιστορίας, καταγράφονται τα γεγονότα που συνδέθηκαν με την πολιτική του Ελευθερίου Βενιζέλου. Στο ίδιο μάθημα γίνεται αναφορά στην ιστορία της Βουλής των Ελλήνων, καθώς και του κτιρίου στο οποίο στεγάζεται. Επίσης, με τη βοήθεια του Διαδικτύου, οι μαθητές/τριες επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Ιδρύματος του Ελευθερίου Βενιζέλου και αντλούν πληροφορίες για το σκοπό του Ιδρύματος, για τη ζωή και το έργο του πολιτικού, για το πατρικό του σπίτι στη Χαλέπα Χανίων στο οποίο έζησε 30 χρόνια και το οποίο έγινε Μουσείο, καθώς και το φωτογραφικό αρχείο της εποχής. Στο μάθημα της Γλώσσας γράφουν τη βιογραφία του Ελευθερίου Βενιζέλου. Επιπλέον, στο μάθημα των Εικαστικών σχεδιάζουν την προσωπογραφία του Ελευθερίου Βενιζέλου και δημιουργούν μια μικρή έκθεση. Στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, γίνεται λόγος για τη Βουλή των Ελλήνων, την εκλογή των βουλευτών και την κρισιμότητα των αποφάσεών τους για τις τύχες του λαού. Στην Στ΄ τάξη του Δημοτικού σχεδιάζεται παιδαγωγική επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4564
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Biographies Types of BiographiesTypes of Biographies
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > Information searching Information searchingInformation searching
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Biographies Types of BiographiesTypes of Biographies
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > Information searching Information searchingInformation searching
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > design-based learning
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator