Τα Προπυλαια της Ακροπολης το 1889
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία (για την ακρίβεια, ηλιογκραβούρα), τραβηγμένη το 1889, παρουσιάζει μια άποψη των Προπυλαίων της Ακρόπολης από τα Νοτιοδυτικά. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζει στη γωνία που δημιουργείται ανάμεσα στην κεντρική είσοδο (στο κυρίως πρόπυλο) και στη βόρεια πτέρυγα. Στη δεξιά πλευρά, αυτή της κύριας εισόδου, διακρίνονται τρεις κίονες χωρίς κιονόκρανα, ενώ στην αριστερή διακρίνονται τρεις δωρικοί κίονες, οι οποίοι στηρίζουν το θριγκό: το επιστύλιο, τα τρίγλυφα και τις μετόπες. Αριστερά, στη βάση του τελευταίου κίονα, στέκεται ακουμπισμένος ένας άνθρωπος. Η εικόνα είναι κατάλληλη για την υποστήριξη της διδασκαλίας της κλασικής τέχνης στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας, καθώς αισθητοποιεί το διδακτικό αντικείμενο. Επιπλέον, ενδείκνυται για τη διδασκαλία του δωρικού ρυθμού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο διδάσκων μπορεί να προβάλει την εικόνα στην τάξη δίνοντας αρχικά κάποιες γενικές πληροφορίες γύρω από τις συνθήκες κατασκευής του ναού (χρόνος, τόπος, δημιουργός) και στη συνέχεια να ζητήσει από τους μαθητές να εντοπίσουν το ρυθμό στον οποίο είναι χτισμένος (θα έχει προηγηθεί η διδασκαλία των ρυθμών στην αρχιτεκτονική), ζητώντας τους να δικαιολογήσουν την απάντησή τους. Μπορεί, επίσης, να σχολιαστεί η παρουσία του ανθρώπου που ακουμπά στον κίονα, από δύο απόψεις: αυτή του σχετικού μεγέθους (άνθρωπος – ναός), προκειμένου να αντιληφθούν τις πραγματικές διαστάσεις του μνημείου και αυτή της αντιμετώπισης των μνημείων ως προς τη συντήρησή τους (σήμερα δεν μπορεί κανένας επισκέπτης να μπει μέσα στο ναό). Τέλος, ο διδάσκων μπορεί να προβάλει μια σύγχρονη φωτογραφία των Προπυλαίων, από μια άλλη οπτική γωνία (συνήθως προβάλλεται η πλευρά εισόδου στην Ακρόπολη). Έτσι, οι μαθητές μπορούν να αντιληφθούν τη σημασία της οπτικής γωνίας στη θέαση ενός κτιρίου και να συνειδητοποιήσουν την πολυπλοκότητα του συγκεκριμένου κτίσματος.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE