Αναγλυφο Ελευσινιων Μυστηριων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ηλιογραφία (μέθοδος για αναπαραγωγή σχεδίων σε φωτογραφικό χαρτί) που περιλαμβάνεται σε ταξιδιωτικό λεύκωμα (1890) του λογοτέχνη Elie Cabrol (1829-1905).Ο Γάλλος περιηγητής δείχνει, όπως είναι φυσικό, έντονο ενδιαφέρον για τις αρχαιότητες στην Ελλάδα, αρχιτεκτονικά μνημεία και γλυπτά, κάποια από τα οποία απεικονίζονται στην εν λόγω έκδοση. Εν προκειμένω απεικονίζεται ένα μεγάλο ανάγλυφο με τις ελευσίνιες θεότητες, Δήμητρα και Περσεφόνη καθώς και τον ήρωα Τριπτόλεμο, σε μια σκηνή μυστηριακής τελετής. Το γλυπτό βρέθηκε το 1859 (είκοσι περίπου χρόνια πριν από την έκδοση) στην Ελευσίνα, κοντά στην εκκλησία του Αγίου Ζαχαρία. Λόγω των μεγάλων διαστάσεών του εκφράστηκε η άποψη ότι δεν πρόκειται απλά για αναθηματικό ανάγλυφο αλλά για λατρευτικό. Ήδη από την αρχαιότητα είχαν φιλοτεχνηθεί αντίγραφα, ένα εκ των οποίων βρίσκεται τώρα στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης. Το αυθεντικό εκτίθεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας με αριθμό καταλόγου 126.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μια διδασκαλία σχετικά με τη μυθολογία, τη θρησκευτική ζωή στην αρχαία Αθήνα ή την αρχαία αττική γλυπτική του 5ου αιώνα. Η συγκεκριμένη εικόνα από την έκδοση του Cabrol λόγω της φωτογραφικής τεχνικής που έχει χρησιμοποιηθεί, αν και πεπαλαιωμένης, αναδεικνύει καλύτερα τις μορφές του ανάγλυφου από άλλες σύγχρονες φωτογραφίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο και απεικονίζουν το ίδιο γλυπτό. Γι' αυτό η χρήση της παραπάνω εικόνας είναι περισσότερο αποτελεσματική. Ο διδάσκων μπορεί να αναθέσει σε μια ομάδα μαθητών να βρει πληροφορίες για το ανάγλυφο (που και πότε βρέθηκε, που βρίσκεται τώρα) μέσα από έγκυρες ιστοσελίδες όπως του Υπουργείου Πολιτισμού ή από τον περιγραφικό κατάλογο των γλυπτών του Μουσείου ο οποίος είναι διαθέσιμος στο διαδίκτυο. Σε μια άλλη ομάδα μπορεί να αναθέσει την ταυτοποίηση των μορφών του ανάγλυφου, την ερμηνεία των κινήσεών τους και το μυθολογικό και θρησκευτικό υπόβαθρο της παράστασης. Οι ομάδες μετά από συνεργασία μπορούν να δώσουν μια ολοκληρωμένη παρουσίαση όλων των πτυχών της έρευνας τους στην ολομέλεια της τάξης. Μια τυχόν αναζήτηση του γλυπτού σε επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Heroes and Demigods Heroes and DemigodsHeroes and Demigods
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Religion ReligionReligion
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE