Κατά τη μελέτη της αρχιτεκτονικής και γλυπτικής της αρχαϊκής περιόδου, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το παρόν σχέδιο ως συμπληρωματικό εποπτικό υλικό κατά την παρουσίαση των ρυθμών των ναών. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το σχέδιο με ηλεκτρονικό υπολογιστή και βιντεοπροβολέα. Ζητά από τους μαθητές να περιγράψουν αρχικά τον κίονα από τον Παρθενώνα και στη συνέχεια τον κίονα από το Ερέχθειο. Εξηγεί ότι ενώ τα δύο αυτά κτίρια οικοδομήθηκαν κατά τον 5ο αιώνα π.Χ., ο ρυθμός που ακολουθήθηκε διαμορφώθηκε κατά την αρχαϊκή εποχή. Ο κίονας του Παρθενώνα είναι δωρικού ρυθμού, ενώ κίονας του Ερεχθείου ακολουθεί τον ιωνικό ρυθμό. Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να συγκρίνουν τους δύο κίονες. Οι μαθητές διακρίνουν ότι ο δωρικός κίονας είναι πιο κοντός, λιτός και αυστηρός, ενώ ο ιωνικός είναι ψηλότερος, κομψότερος και με διακοσμητικά ανάγλυφα στο κιονόκρανο, που καταλήγουν σε έλικες.