Ο χάρτης προτείνεται να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας με στόχο οι μαθητές να γνωρίσουν τις πτυχές της μάχης των Πλαταιών (προηγούμενα γεγονότα, χώρος, αντίπαλοι, τακτική, σημασία) και να εντάξουν το γεγονός στη γενικότερη ιστορία των περσικών πολέμων. Η μελέτη του χάρτη και συναφούς οπτικού υλικού συντελεί ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν εποπτεία του χώρου, να μελετήσουν στοιχεία, όπως η μορφολογία του εδάφους, και να εξηγήσουν τον τρόπο που αυτά επέδρασαν στην δράση των αντιπάλων (θέση που στρατοπέδευσαν, πολεμική τακτική κ.α.). Μπορούν να υποδυθούν ρόλους, όπως του Μαρδόνιου, του Παυσανία και άλλων πρωταγωνιστών της μάχης, και να παρουσιάσουν δραματοποιημένα το σκεπτικό τους όσον αφορά την επιλογή θέσης, την χάραξη στρατηγικής, τους προβληματισμούς τους (ενσυναίσθηση). Ο χάρτης μπορεί, επίσης, να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (Ηροδότου Ιστορία), με στόχο οι μαθητές να κατανοήσουν την ιστορική αφήγηση μέσω εικονικής αναπαράστασης. Μελετούν το κείμενο του Ηροδότου και σημειώνουν στο χάρτη τις πληροφορίες που δίνει. Στη συνέχεια, οργανωμένοι σε ομάδες, δημιουργούν ένα πολυτροπικό κείμενο σε ψηφιακή μορφή, το οποίο θα περιλαμβάνει το χάρτη επεξεργασμένο από τους ίδιους με τέτοιο τρόπο που κάθε σημείο του να οδηγεί με υπερσύνδεση στο αντίστοιχο χωρίο της Ιστορίας του Ηροδότου. Το έργο του Ηροδότου μπορούν να βρουν στην ψηφιακή βιβλιοθήκη αρχαίας ελληνικής γραμματείας Μνημοσύνη.