Χαρτης της Μαυρης θαλασσας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χάρτης της Μαύρης θάλασσας (έτους 1832) από την έκδοση των ταξιδιών του Αναχάρση του Νεώτερου από τον αββά Jean Jacques Barthelemy. Απεικονίζεται περιοχή με έντονο ιστορικό ενδιαφέρον για τον ελληνισμό, η οποία προέρχεται από έργο που μεταφράστηκε στα ελληνικά από τον Ρήγα Φερραίο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εν λόγω χάρτης μπορεί να αξιοποιηθεί σε μάθημα σχετικό με την εξάπλωση του ελληνισμού της διασποράς, τον νεοελληνικό διαφωτισμό και την προετοιμασία για την εθνική αφύπνιση. Σε μάθημα για το διαφωτιστικό έργο του Ρήγα, οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο σχετικό πληροφοριακό υλικό και, μεταξύ άλλων, για τον νέο Ανάχαρση. Στο πλαίσιο αυτής της αναζήτησης προβάλλεται ο συγκεκριμένος χάρτης και τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν τα χαρακτηριστικά του, να τον συγκρίνουν με άλλους χάρτες της εποχής και να εντοπίσουν ομοιότητες. Στη συνέχεια προτρέπονται να επισημάνουν στον χάρτη - ενδεχομένως και με τη βοήθεια του Google Earth - ιστορικά τοπωνύμια που είναι συνδεδεμένα με τον ποντιακό ελληνισμό (Τραπεζούντα, Αμάσεια κλπ.) και τις προεπαναστατικές ελληνικές κοινότητες (π.χ. Οδησσός, Σεβαστούπολη κλπ.). Ο χάρτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης ως έναυσμα για συνθετική, ομαδική εργασία στην οποία οι μαθητές θα καλούνται π.χ. να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο ιστορικούς χάρτες με περιοχές ελληνικού ενδιαφέροντος ή χάρτες στους οποίους αποτυπώνεται το όραμα του Ρήγα για την απελευθέρωση των Ελλήνων και των άλλων βαλκανικών εθνών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE