Άποψη και κατοψη των Προπυλαιων της Ακροπολης των Αθηνων, φανταστικη αναπαρασταση.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Γάλλος λόγιος Jean Jacques Barthélemy, τον 18ο αιώνα, συνέγραψε ένα μυθιστόρημα για την αρχαία Ελλάδα (Voyage du jeune Anacharsis en Grèce) το οποίο γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία στην Ευρώπη και μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες, μεταξύ των οποίων και στα ελληνικά από τον Ρήγα Φεραίο. Η έκδοση, η οποία στην πραγματικότητα λειτούργησε ως μια πολύ καλή εισαγωγή στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό για το ευρωπαϊκό αναγνωστικό κοινό και συνέβαλε στην ανάπτυξη φιλελληνικών αισθημάτων, συνοδεύτηκε από χάρτες περιοχών της Ελλάδας καθώς και από αναπαραστάσεις και κατόψεις αρχαίων ναών και κτιρίων. Η παραπάνω εικόνα, που προέρχεται από το εν λόγω βιβλίο του Barthélemy, περιέχει μια φανταστική αναπαράσταση των Προπυλαίων της Ακρόπολης και μια ακριβή κάτοψη του κτιρίου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μια διδασκαλία σχετική είτε με τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα του χρυσού αιώνα της κλασικής Αθήνας είτε με το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στους νεότερους χρόνους το οποίο βοήθησε στη διαμόρφωση των φιλελληνικού κινήματος. Ο διδάσκων παρουσιάζει την εικόνα, για να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με το πώς φαντάζονταν οι Ευρωπαίοι του 18-19ου αιώνα την όψη των αρχαίων ελληνικών πόλεων και συγκεκριμένα της κλασικής Αθήνας. Έπειτα, μπορεί να διεξαχθεί συζήτηση για τη συμβολή εικόνων, όπως αυτή, και αφηγημάτων, όπως το μυθιστόρημα του Barthélemy, στη θετική στάση που είχαν μεγάλα τμήματα της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης απέναντι στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα της Ελλάδας ή ακόμη και στην επιλογή της Αθήνας ως πρωτεύουσας του νεοελληνικού κράτους από τους Βαυαρούς, καθώς το έργο του Barthélemy είχε μεταφραστεί και στα Γερμανικά. Μια ομάδα μπορεί να αναλάβει, μετά από έρευνα, να παρουσιάσει συνοπτικά στην τάξη το περιεχόμενο του μυθιστορήματος του Γάλλου λογίου. Όσον αφορά τη διδακτική προσέγγιση που εστιάζει στα οικοδομήματα της Ακρόπολης, σε μια επίσκεψη στον ιερό λόφο οι μαθητές μπορούν να διακρίνουν τα φανταστικά στοιχεία στην απόδοση του παραπάνω σχεδίου και να κατανοήσουν έτσι καλύτερα τη δομή και τη λειτουργία του αρχιτεκτονικού αριστουργήματος in situ.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Intercultural exchanges Intercultural exchangesIntercultural exchanges
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE