Άποψη της Κορινθου απο τον Ακροκορινθο, σχεδιο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Μέρος της εικονογράφησης ταξιδιωτικού λευκώματος του εκδοτικού οίκου Fisher, Son & Co (περ.1842) ο οποίος εξειδικευόταν στις εκδόσεις εικονογραφημένων τοπογραφικών λευκωμάτων από τις αρχές του 19ου αιώνα. Στο συγκεκριμένο τόμο τα σχέδια των επιλεγμένων από την έκδοση ζωγράφων συνοδεύονταν από τα ιστορικά κείμενα του Ιρλανδού George Newenham Wright. Εν προκειμένω απεικονίζεται η περιοχή της αρχαίας Κορίνθου από την άποψη του Ακροκορίνθου. Διακρίνονται σε πρώτο πλάνο άνδρες και γυναίκες ενδεδυμένοι με παραδοσιακές φορεσιές, σε δεύτερο πλάνο ο αρχαϊκός ναός του Απόλλωνα με τους επτά κίονες και διάφορες κατοικίες της παλαιάς πόλης της Κορίνθου που υπήρχαν εκεί πριν από τον καταστρεπτικό σεισμό του 1858 που την ισοπέδωσε και στο βάθος ο Κορινθιακός Κόλπος. Αν και στη σελίδα τίτλου του τόμου αναφέρεται γενικά ότι τα σχέδια που περιλαμβάνονται δεν είναι φανταστικά αλλά απεικονίζουν την πραγματικότητα, η απόδοση του τοπίου της Κορίνθου, που είναι σαφώς επηρεασμένη από το καλλιτεχνικό κίνημα του ρομαντισμού που κυριαρχούσε την εποχή της έκδοσης, εμπεριέχει φανταστικά στοιχεία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αξιοποίηση του μαθησιακού αντικειμένου μπορεί να γίνει στο πλαίσιο μιας διδακτικής διαθεματικής προσέγγισης που έχει ως κεντρικό θέμα την πόλη της Κορίνθου. Η εικόνα χρησιμοποιείται ως εποπτικό υλικό για την παρουσίαση της αρχαίας Κορίνθου και της παλαιάς πόλης που ήταν χτισμένη στην ίδια περιοχή. Οι μαθητές παρατηρούν την εικόνα με την άποψη της παλαιάς Κορίνθου από τον Ακροκόρινθο και την αντιπαραβάλλουν με άλλες εικόνες από την ίδια περίπου άποψη τις οποίες βρίσκουν στο διαδίκτυο (στο πρόγραμμα google earth υπάρχουν αρκετές με θέα στον κάμπο της Κορινθίας και στον Κορινθιακό Κόλπο). Με την αντιπαραβολή αυτή διαπιστώνουν τις αλλαγές στο οικιστικό περιβάλλον και τη μετακίνηση του πληθυσμού προς το μέτωπο της παραλίας. Επίσης, η αντιπαραβολή των εικόνων θα βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τις επιλογές του δημιουργού στην εικαστική αναπαράσταση οι οποίες εμπεριέχουν φανταστικά στοιχεία σε αντίθεση με ό,τι δηλώνεται στη σελίδα τίτλου του λευκώματος (σχέδιο ''εκ του φυσικού''). Ακολουθεί συζήτηση για το πώς το κυρίαρχο καλλιτεχνικό ρεύμα της εποχής (Ρομαντισμός) έχει επηρεάσει την απόδοση του τοπίου από τον δημιουργό. Τέλος, η εικόνα μπορεί να συμπεριληφθεί σε ένα μαθητικό λεύκωμα για την πόλη της Κορίνθου και την ιστορίας της.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Social and political organization Social and political organizationSocial and political organization
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Cities CitiesCities
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE