Entrance to a house in Chios
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ζωγραφική σχεδίαση εισόδου οικίας στην περιοχή Κάμπος της Χίου. Η εικόνα αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη και περιλαμβάνεται σε ξενόγλωσση περιηγητική έκδοση του 1928. Η συγκεκριμένη εικόνα θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση στο πλαίσιο Ερευνητικής Εργασίας με θέμα «Η παραδοσιακή Αρχιτεκτονική στην Ελλάδα». Η εκπαιδευτική δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Γυμνασίου και του Λυκείου και θα μπορούσε να διεξαχθεί είτε στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος, είτε στο πλαίσιο ενός προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την εικόνα. Επίσης, ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν σε συζήτηση με θέμα τη σύγκριση μιας παραδοσιακής με μια σύγχρονη κατοικία. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να διεξάγουν έρευνα ώστε να αναζητήσουν αντιπροσωπευτικό υλικό αναφορικά με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι η μελέτη και καταγραφή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αρχιτεκτονικής που παρουσιάζει κάθε περιοχή (λ.χ. παραδοσιακή αρχιτεκτονική των νησιών του Αιγαίου, κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, αρχιτεκτονική ηπειρωτικής Ελλάδας, κ.ά.), καθώς και η διατύπωση υποθέσεων και η εξαγωγή συμπερασμάτων, από τους μαθητές, αναφορικά με τους παράγοντες (λ.χ. περιβαλλοντικοί, ιστορικοί, οικονομικοί, κοινωνικοί, κ.ά.) που τυχόν επηρεάζουν ή/και προσδιορίζουν την αρχιτεκτονική των κατοικιών ενός τόπου. Επίσης, προτείνεται να ζητηθεί από τους μαθητές να εκφράσουν ιδέες και να προτείνουν τρόπους σχεδιασμού κτηρίων και κατοικιών με γνώμονα τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, στην ολομέλεια της τάξης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE