Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να αναφέρουν τις ιστορικές τους γνώσεις σχετικά με το περιεχόμενό της. Στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας, οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναζητήσουν πρόσθετο φωτογραφικό υλικό και ιστορικές πληροφορίες αναφορικά με τους σημαντικότερους ναούς που ανεγέρθηκαν στην Αθήνα κατά την αρχαϊκή, την κλασική και τη ρωμαϊκή εποχή. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι η εμπλοκή των μαθητών σε διαδικασίες ιστορικής έρευνας, καθώς και η εξοικείωσή τους με νέους, διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης της γνώσης. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συνθετική έκθεση-παρουσίαση, εμπλουτισμένη με εικόνες και σύντομο ιστορικό κείμενο, στην ολομέλεια της τάξης.