Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της ιστορίας της Λατινοκρατίας, προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές την οχυρωματική τέχνη και τη σημασία της για την ασφάλεια του πληθυσμού. Προτείνεται οι μαθητές, με αφόρμηση την εικόνα, οργανωμένοι σε ομάδες, να αναζητήσουν οπτικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με αρχιτεκτονική του κάστρου του Ακροκόρινθου και να παρουσιάσουν μια εργασία με βάση συγκεκριμένους άξονες: τοποθεσία, παράγοντες που οδήγησαν στην επιλογή τοποθεσίας, αρχιτεκτονικά τμήματα του κάστρου και ο ρόλος τους, κατασκευαστικές λεπτομέρειες και διακοσμητικά στοιχεία. Προτείνεται, επίσης, να αναζητήσουν εικόνες από άλλα φρούρια της εποχής και εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές. Στη συνέχεια, μπορούν να ερευνήσουν πώς όλα τα παραπάνω στοιχεία φρουριακής αρχιτεκτονικής εξασφάλιζαν την προστασία της πόλης και του πληθυσμού σε περιόδους πολιορκίας και να υποδυθούν ρόλους πολιορκημένων όπως του στρατιώτη, του άρχοντα, ενός παιδιού κ.α., αναδεικνύοντας την καθημερινότητα και τα συναισθήματά τους (καλλιέργεια ενσυναίσθησης). Τέλος, προτείνεται να δημιουργήσουν ψηφιακά κείμενα (αναρτήσεις στο blog ή στο wiki της τάξης τους, πολυμεσικές παρουσιάσεις, βίντεο) με ενετικά φρούρια της Ελλάδας.