Η πολη και η λιμνη των Ιωαννινων.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ασπρόμαυρη άποψη της λίμνης των Ιωάννίνων (Παμβώτιδας). Στο βάθος διακρίνονται τα τείχη της πόλης και το μεγάλο τζαμί, ενώ σε πρώτο πλάνο εικονίζεται άνδρας με τυπική οθωμανική ενδυμασία (φέσι, κάπα κλπ.). Η εικόνα μπορεί να προβληθεί ως οπτικό βοήθημα σε μάθημα σχετικό με την ιστορία της πόλης, τον Αλή Πασά και τον αγώνα των Σουλιωτών.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα παραπέμπει στο παρελθόν της ιστορικής πόλης των Ιωαννίνων και μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά σε ανάλογο μαθησιακό πλαίσιο. Θα μπορούσε να προβληθεί ως ιστορικός "φόντος" σε μάθημα σχετικό με τον Αλή πασά της Ηπείρου, τις αυτονομιστικές του ενέργειες ή και τον αγώνα των Σουλιωτών εναντίον του. Η ανδρική φιγούρα που βρίσκεται στο προσκήνιο δημιουργεί συνειρμούς με το οθωμανικό παρελθόν της πόλης, καθώς οι μαθητές θα παρατηρήσουν το χαρακτηριστικό φέσι και το ζωνάρι και, βέβαια, τον μιναρέ του τζαμιού στο βάθος της εικόνας. Με ανάλογο τρόπο θα μπορούσε να "λειτουργήσει" η εικόνα και σε διδακτική περίσταση νεώτερης ιστορίας, στην οποία θα παρουσιαζόταν η απελευθέρωση των Ιωαννίνων τον Ιανουάριο του 1913. Η παρουσίαση θα εκκινούσε με την εν λόγω εικόνα, ώστε να αναδυθεί το κλίμα της οθωμανικής κατοχής και, στη συνέχεια, θα προβαλλόταν περαιτέρω φωτογραφικό υλικό από τα γεγονότα που οδήγησαν στην απελευθέρωση της πόλης (μάχη στο Μπιζάνι, παράδοση από τον Εσάτ πασά).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE