Ιερα Μονη Μεγαλου Μετεωρου στη Θεσσαλια απο τα ανατολικα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα της Ιεράς Μονής Μεγάλου Μετεώρου στη Θεσσαλία από το ταξιδιωτικό χρονικό του Άγγλου περιηγητή Henry Holland στην προεπαναστατική Ελλάδα την περίοδο 1812-1813. Η Μονή του Μεγάλου Μετεώρου ή της Μεταμόρφωσης δεσπόζει στον πιο ψηλό βράχο των Μετεώρων από τον 14ο αιώνα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το καθολικό της Μονής, ναός σταυροειδής εγγεγραμμένος με τρούλο, του οποίου η αγιογράφηση έγινε σε δύο φάσεις, το 1483 και το 1552. Οι τοιχογραφίες του 1483 αποτελούν ζωγραφικό σύνολο αντιπροσωπευτικό της τεχνοτροπίας των μεταπαλαιολόγειων χρόνων, ενώ εκείνες του 1552 με την ποικιλία χρωμάτων και την τελειότητα της εκτέλεσής τους, αποδίδονται στην «Κρητική Σχολή». Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Βυζαντινής τέχνης με στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές τα γνωρίσματά της και τη σχέση της με τη θρησκεία, αλλά και να γνωρίσουν σημαντικά βυζαντινά μνημεία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τα Μ.Α. αξιοποιείται συνδυαστικά με άλλες πηγές από τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να σχεδιάσει διερευνητικές δραστηριότητες στην ενότητα της Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου «Βυζαντινή Τέχνη». Η στοχοθεσία των δραστηριοτήτων αυτών περιλαμβάνει τη γνώση από τους μαθητές των χαρακτηριστικών των αρχιτεκτονικών ρυθμών και της εικονογραφίας των ναών και την κατανόηση της σχέσης των παραπάνω με το υφιστάμενο κοινωνικό, ιδεολογικό και πολιτικό πλαίσιο. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες με συγκεκριμένη αποστολή (για παράδειγμα ιστορικοί, αγιογράφοι, αρχιτέκτονες, μοναχοί) μελετούν τις πηγές και καταλήγουν σε συμπεράσματα για τα χαρακτηριστικά της ναοδομίας και αγιογραφίας σε διάφορες περιόδους και για τους πολιτικούς, κοινωνικούς, ιδεολογικούς και οικονομικούς παράγοντες διαμόρφωσής τους. Δημιουργούν πολυτροπικά κείμενα, τα οποία παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Οι μαθητές μπορούν, επίσης, να υποδυθούν ρόλους όπως αυτούς του αρχιτέκτονα, του αγιογράφου, του μοναχού, προκειμένου να αναβιώσουν την εποχή και να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθησή τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE