Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, συνδυαστικά με σχετικό εικονιστικό υλικό και γραπτές πηγές, στη διδασκαλία της ιστορίας της περιόδου της Τουρκοκρατίας, προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές τον πολιτικό και θρησκευτικό ρόλο των μοναστικών ταγμάτων του Ισλάμ. Οι μαθητές, ως μικροί ιστορικοί μελετούν το υλικό που σχετίζεται με το δόγμα, τη δράση και τη σχέση των ταγμάτων αυτών με τους κατακτημένους, καθώς επίσης τον τρόπο λειτουργίας των τεκέδων και τις θρησκευτικές, πολιτικές και στρατιωτικές ανάγκες που κάλυπταν. Στη συνέχεια επιχειρούν να επιλύσουν το πρόβλημα: Για ποιους λόγους οι Σουλτάνοι διευκόλυναν τους δερβίσηδες των μυστικιστικών ταγμάτων, παρέχοντάς τους μεγάλες εκτάσεις γης, φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια, να ιδρύσουν τεκέδες στις κατακτημένες περιοχές; Τέλος, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας προτείνεται να συγκεντρώσουν και να επεξεργαστούν υλικό, προκειμένου να δημιουργήσουν ψηφιακά κείμενα με θέμα τους τεκέδες στον ελλαδικό χώρο (αναρτήσεις στο blog ή στο wiki της τάξης τους, πολυμεσικές παρουσιάσεις, βίντεο).