Άποψη της Αλεξανδρειας στις αρχες του 19ου αιωνα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
O Γάλλος Auguste Frédéric Louis Viesse de Marmont, δούκας της Ραγούζας (1774-1852) και υπαρχηγός του Ναπολέοντα, όταν αποστρατεύθηκε το 1830, περιηγήθηκε σε πολλές χώρες μεταξύ των οποίων και στην Αίγυπτο. Επιστρέφοντας στη Βιέννη αποφάσισε να συγγράψει τις ταξιδιωτικές του εντυπώσεις οι οποίες δημοσιεύτηκαν το 1837 και 1838. Η τετράτομη έκδοση του λευκώματός του είναι εικονογραφημένη με χαρακτικά όπως το παραπάνω. Στο συγκεκριμένο απεικονίζεται η Αλεξάνδρεια στις αρχές του 19ου αιώνα με το έντονο μουσουλμανικό της στοιχείο που αποτυπώνεται στα μουσουλμανικά τεμένη και τους μιναρέδες. Την ίδια στιγμή διακρίνονται στο βάθος αγκυροβολημένα αρκετά καράβια που υποδηλώνουν την εμπορική σημασία του λιμανιού της. Εκείνη την εποχή ο πασάς Μωχάμετ Άλυ επιθυμώντας να δημιουργήσει ένα κράτος στα ευρωπαϊκά πρότυπα στηρίχθηκε στην ελληνική παροικία την οποία θεωρούσε συνδετικό κρίκο με την Ευρώπη. Γι' αυτό το λόγο ευνόησε τους Έλληνες στις εμπορικές, βιοτεχνικές και γεωργικές δραστηριότητές τους, δημιουργώντας μια ακμαία αστική τάξη που στο εξής θα αναπτυσσόταν δυναμικά. Ο Μιχαήλ Τοσίτσας και ο Γεώργιος Αβέρωφ είναι παραδείγματα επιτυχημένων Ελλήνων επιχειρηματιών που με την εγκατάστασή τους στην Αλεξάνδρεια στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα ανέπτυξαν σημαντική δραστηριότητα και δημιούργησαν τεράστια περιουσία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γραμματείας και της Ιστορίας. Πιο συγκεκριμένα ως συμπληρωματικό εποπτικό υλικό χρησιμοποιείται στην παρουσίαση της βιογραφίας συγγραφέων-ποιητών που γεννήθηκαν στην Αλεξάνδρεια τον 19ο αιώνα όπως ο Κωνσταντίνος Καβάφης και η Πηνελόπη Δέλτα. Επίσης, θα ήταν χρήσιμο σε μια διδακτική προσέγγιση του καβαφικού ποιήματος ''Ἀπολείπειν ὁ Θεός Ἀντώνιον'' στο οποίο η πόλη της Αλεξάνδρειας έχει βαθύ συμβολισμό. Στο γνωστικό αντικείμενο της ιστορίας, στο πλαίσιο ενός σχεδίου εργασίας με θέμα τις ελληνικές παροικίες του εξωτερικού και τις παραγωγικές και εμπορικές τους δραστηριότητες, η εικόνα θα μπορούσε να εμπλουτίσει την παρουσίαση δίνοντας μια άποψη της πόλης την εποχή που η αλεξανδρινή ελληνική παροικία αρχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά. Η προβολή του ψηφιακού αντικειμένου μπορεί να συνδυαστεί με την προβολή του video clip ''Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου: η πόλη θρύλος'' της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods > Symbol SymbolSymbol
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE