The Greek battleship“Lemnos” in the port of Smyrna
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία από το λεύκωμα L’Image de la Grèce, Smyrne του Ελβετού φωτογράφου Frédéric Boissonnas (1858-1946), που εκδόθηκε στη Γενεύη το 1919. Ο φωτογράφος αποθανάτισε ποικίλες όψεις της Σμύρνης πριν την καταστροφή, γεγονός που καθιστά πολύτιμο το υλικό αυτό. Η συγκεκριμένη εικόνα ανήκει σε μια σειρά φωτογραφιών με θέμα τα πλοία του ελληνικού στόλου που κατέπλευσαν στην πόλη. Εδώ εικονίζεται το ελληνικό πολεμικό σκάφος "Λήμνος", αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Σμύρνης. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας και ειδικότερα της ενότητας που αφορά τον μικρασιατικό πόλεμο, αλλά και των αφηγηματικών τεχνικών στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της ενότητας της νεότερης ιστορίας που αφορά τον Μικρασιατικό πόλεμο, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τα κυριότερα γεγονότα του πολέμου σε στρατιωτικό και διπλωματικό επίπεδο και να ερμηνεύσουν τις σχετικές αποφάσεις των ελληνικών κυβερνήσεων. Προτείνεται οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, με αφόρμηση την εικόνα, να αναζητήσουν στο διαδίκτυο οπτικές και γραπτές πηγές για τον μικρασιατικό πόλεμο και στη συνέχεια να δημιουργήσουν πολυτροπικά κείμενα με τα σημαντικά πολεμικά και διπλωματικά γεγονότα. Κατόπιν, με βάση την έρευνά τους αυτή, διατυπώνουν τις ερμηνείες τους για το αν ο πόλεμος κρίθηκε αποκλειστικά σε στρατιωτικό επίπεδο. Στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης μελετούν αποσπάσματα από τα λογοτεχνικά έργα Νούμερο 31328 του Η. Βενέζη, Η ιστορία ενός αιχμαλώτου του Σ. Δούκα και Οι νεκροί περιμένουν της Δ. Σωτηρίου και στη συνέχεια συνθέτουν οι ίδιοι αφηγήσεις κατοίκων της Σμύρνης, Ελλήνων στρατιωτών, Ελλήνων αιχμαλώτων και άλλων φανταστικών χαρακτήρων. Στις αφηγήσεις αυτές αξιοποιούν τη θεωρία για τους τύπους του αφηγητή (αφηγητής με κριτήριο τη συμμετοχή του στην ιστορία, τα αφηγηματικά επίπεδα, την οπτική γωνία), τους αφηγηματικούς τρόπους και τον αφηγηματικό χρόνο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods > Methods and techniques of narration Methods and techniques of narrationMethods and techniques of narration
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE