Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί για παρουσίαση σε μια διδασκαλία σχετικά με την αστικοποίηση της ελληνικής κοινωνίας που συντελείται στις αρχές του 20ου αιώνα. Επιπλέον, θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο σ' ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή τοπικής ιστορίας που θα είχε ως αντικείμενο τον Πειραιά. Οι μαθητές, αφού παρατηρήσουν την εικόνα προσεκτικά, την σχολιάζουν, είτε βάσει των εμπειριών τους, αν έχουν επισκεφθεί την περιοχή, είτε τη συγκρίνουν με νεότερες και σύγχρονες εικόνες. Σε συνδυασμό με άλλες ιστορικά προγενέστερες εικόνες που απεικονίζουν το Μικρολίμανο και οι οποίες είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο, μπορούν να παρακολουθήσουν την πορεία της σταδιακής αστικοποίησης της περιοχής και να βγάλουν συμπεράσματα σχετικά με τη δραματική μεταβολή της φυσιογνωμίας της. Μια επίσκεψη επί τόπου θα μπορούσε να ολοκληρώσει ιδανικά τη μαθησιακή διαδικασία.