Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα σε συνδυασμό με παράθεμα που περιλαμβάνει τον σχετικό διάλογο κατά τη συνάντηση του Διογένη με τον Μ. Αλέξανδρο. Επίσης, ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν σε συζήτηση σχολιασμού και ηθογράφησης των δύο ιστορικών προσώπων, καθώς και να εντοπίσουν τις φιλοσοφικές αντιλήψεις που εκφράζονται στον συγκεκριμένο διάλογο. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να διεξάγουν ερευνητική εργασία ώστε να αναζητήσουν αντιπροσωπευτικά ιστορικά κείμενα και εικόνες σχετικά με τη ζωή και το έργο του Μ. Αλεξάνδρου, ώστε να εντοπίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του που τον ανέδειξαν ως μια από τις σπουδαιότερες ιστορικές φυσιογνωμίες. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, στην ολομέλεια της τάξης.