Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την εικόνα. Στο πλαίσιο δραστηριότητας καταιγισμού ιδεών οι μαθητές ενθαρρύνονται να εμπλακούν σε διάλογο και να ανταλλάξουν τις ιστορικές τους γνώσεις, αλλά και τις απόψεις τους αναφορικά με το ρόλο και τη θέση της γυναίκας στο πλαίσιο της αρχαίας ελληνικής κοινωνίας. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να διεξάγουν ερευνητική εργασία ώστε να αναζητήσουν πρόσθετο φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με το υπό διερεύνηση θέμα. Ενδεικτικά, ως ειδικότερες θεματικές της έρευνας των μαθητών θα μπορούσαν να τεθούν οι ακόλουθες: α) η ζωή και ο ρόλος των γυναικών στην αρχαία Αθήνα, β) η ζωή και ο ρόλος των γυναικών στην αρχαία Σπάρτη, γ) η ζωή και ο ρόλος των γυναικών στη μινωική Κρήτη ή/και μυκηναϊκή κοινωνία, δ) εντοπισμός ομοιοτήτων ή/και διαφορών, ε) σύγκριση της θέσης της γυναίκας κατά την αρχαιότητα και κατά τη σύγχρονη εποχή.Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, στην ολομέλεια της τάξης.