Obelisk in Alexandria
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Απεικόνιση οβελίσκου που περιέχεται στο ταξιδιωτικό χρονικό "Cosmographie du Levant". Το συγκεκριμένο χρονικό γράφτηκε από τον Γάλλο γεωγράφο και συγγραφέα André Thevet (1516-1590), ο οποίος πραγματοποίησε το ταξίδι του προς την Ανατολή το 1549 (Κρήτη, νησιά του Αιγαίου, ηπειρωτική Ελλάδα, Καλλίπολη, Κωνσταντινούπολη, Άγιοι Τόποι, Αίγυπτος, Συρία, Κύπρος κ.ά.). Επιστρέφοντας στη Γαλλία δημοσίευσε το χρονικό του ταξιδιού του (1556). Τον εικονιζόμενο οβελίσκο, ο οποίος αποτελεί τυπικό δείγμα των μνημείων αυτού του είδους με υψηλή μονολιθική τετράγωνη στήλη και πυραμιδοειδή κορυφή, εντόπισε πιθανώς ο περιηγητής στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Η πλευρά του μνημείου την οποία βλέπει ο θεατής είναι διακοσμημένη με διάφορα ανάγλυφα μοτίβα (πανοπλία, πουλί, μαχαίρι, κεφάλι ζώου, αμφορέας, χέρι, φίδι, μάτι).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο σε μια διδακτική διαδικασία η οποία θα περιλαμβάνει δύο στάδια: (α) οι μαθητές θα συλλέξουν πληροφορίες σχετικά με τα αιγυπτιακά μνημεία του οβελίσκου και της πυραμίδας, των επιβιώσεών τους στο χρόνο και της διασποράς τους στον χώρο, και (β) οι μαθητές θα κατασκευάσουν μοντέλα οβελίσκων ή/και πυραμίδων με στόχο να κατανοήσουν πληρέστερα την δομή και τα χαρακτηριστικά αυτών των κατασκευών. Αρχικά λοιπόν ο εκπαιδευτικός μπορεί να εφοδιάσει τους μαθητές με ποικίλο έντυπο και ψηφιακό υλικό, ώστε να αποκτήσουν (ή να εμπλουτίσουν) τις γνώσεις τους για τα συγκεκριμένα αρχιτεκτονικά μνημεία. Τέτοιο υλικό είναι διαθέσιμο στα διδακτικά εγχειρίδια, σε λευκώματα (στην βιβλιοθήκη του σχολείου εάν υπάρχει) και βέβαια στο διαδίκτυο όπου με μια μικρή αναζήτηση με λέξεις – κλειδιά “Egypt's golden empire video”, «οβελίσκοι της Ρώμης» ή «οβελίσκοι στη Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη», θα προκύψουν άφθονες σχετικές πληροφορίες. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες θα αναλάβουν να μελετήσουν το υλικό αυτό με στόχο να κατανοήσουν με συνολικό τρόπο την χρήση των συγκεκριμένων αρχιτεκτονικών μνημείων. Ο στόχος αυτής της μελέτης είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τον ρόλο των πυραμίδων και των οβελίσκων στον αιγυπτιακό πολιτισμό (θρησκευτικό, πολιτικό κ.λπ.) καθώς και τον τρόπο της κατασκευής τους. Σε μια δεύτερη φάση οι μαθητές θα σχεδιάσουν τις δικές τους πυραμίδες, ναούς, ή οβελίσκους και θα δημιουργήσει μοντέλα της δομής τους (με κατάλληλα υλικά), με στόχο να τα παρουσιάσουν στην τάξη. Κατά την διαδικασία της παρουσίασης είναι καλό ο εκπαιδευτικός να λειτουργεί ως κριτικός φίλος παρακινώντας τους μαθητές να αναφερθούν στις προκλήσεις που αντιμετώπισαν, τις στρατηγικές που χρησιμοποίησαν, καθώς και τα πρόσθετα στοιχεία που φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμα για τις κατασκευές τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Ceramic Art, Plastic Art, Painting Ceramic Art, Plastic Art, PaintingCeramic Art, Plastic Art, Painting
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΤΟΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE