Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια εικόνα του Thomas Allom (1804-1872), η οποία κοσμεί τη δίτομη έκδοση του εκδοτικού οίκου Fischer, του ταξιδιωτικού λευκώματος που προέκυψε από τη συνεργασία του Ιρλανδού R. Walsh (επεξηγηματικά κείμενα) και του Άγγλου Th. Allom (σχέδια). Οι εικαστικές αναπαραστάσεις του Th. Allom είναι μαγευτικές (WALSH, Robert/ALLOM, Thomas. Constantinople and the Scenery of the Seven Churches of Asia Minor illustrated. In a Series of Drawings from Nature by Thomas Allom. With an historical account of Constantinople, and descriptions of the plates, by the Rev. Robert Walsh..., Λονδίνο/Παρίσι, Fisher, Son & Co. [1836-38]). Στην εικόνα παρίσταται το τέμενος που έχτισε ο Σουλτάνος Σελίμ Γ΄(1789 – 1807), ο επονομαζόμενος μεταρρυθμιστής, στην ασιατική περιοχή της Κωνσταντινούπολης, το Σκούταρι (Üsküdar στα τουρκικά). Στην περιοχή υπάρχουν πάνω από εκατόν ογδόντα τεμένη, αρκετά από τα οποία είναι ιστορικά κτίσματα της Οθωμανικής περιόδου. Δύο από αυτά έχουν κτισθεί από τον διάσημο αρχιτέκτονα Mimar Sinan. Το τέμενος Selimiye στο Σκούταρι δεν πρέπει να συγχέεται με το τέμενος Selimiye της Αδριανούπολης, το οποίο υπήρξε έργο του Mimar Sinan. Το τέμενος Selimiye στο Σκούταρι χτίστηκε το 1803 και ήταν έργο του Φώτη Κάλφα, ο οποίος ήταν αυτοκρατορικός αρχιτέκτονας. Ο Σελίμ ο Γ΄ έκανε ένα άνοιγμα προς τη Δύση προσκαλώντας και ξένους αρχιτέκτονες. Ενώ το πρώιμο Ισλάμ αφομοίωνε τις διαφορετικές μορφές Τέχνης και οικειοποιούνταν τα μνημεία που κατακτούσε, το καινούριο αρχιτεκτονικό είδος που δημιουργείται για να καλύψει τις λατρευτικές συνήθειες της μουσουλμάνων είναι τα τζαμιά. Η λέξη προέρχεται από την αραβική λέξη «μάστζιντ» («masjid»), που ήταν η λέξη για τον οίκο του Μωάμεθ στη Μεδίνα.