The mosque of Selim III in Üskudar
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια εικόνα του Thomas Allom (1804-1872), η οποία κοσμεί τη δίτομη έκδοση του εκδοτικού οίκου Fischer, του ταξιδιωτικού λευκώματος που προέκυψε από τη συνεργασία του Ιρλανδού R. Walsh (επεξηγηματικά κείμενα) και του Άγγλου Th. Allom (σχέδια). Οι εικαστικές αναπαραστάσεις του Th. Allom είναι μαγευτικές (WALSH, Robert/ALLOM, Thomas. Constantinople and the Scenery of the Seven Churches of Asia Minor illustrated. In a Series of Drawings from Nature by Thomas Allom. With an historical account of Constantinople, and descriptions of the plates, by the Rev. Robert Walsh..., Λονδίνο/Παρίσι, Fisher, Son & Co. [1836-38]). Στην εικόνα παρίσταται το τέμενος που έχτισε ο Σουλτάνος Σελίμ Γ΄(1789 – 1807), ο επονομαζόμενος μεταρρυθμιστής, στην ασιατική περιοχή της Κωνσταντινούπολης, το Σκούταρι (Üsküdar στα τουρκικά). Στην περιοχή υπάρχουν πάνω από εκατόν ογδόντα τεμένη, αρκετά από τα οποία είναι ιστορικά κτίσματα της Οθωμανικής περιόδου. Δύο από αυτά έχουν κτισθεί από τον διάσημο αρχιτέκτονα Mimar Sinan. Το τέμενος Selimiye στο Σκούταρι δεν πρέπει να συγχέεται με το τέμενος Selimiye της Αδριανούπολης, το οποίο υπήρξε έργο του Mimar Sinan. Το τέμενος Selimiye στο Σκούταρι χτίστηκε το 1803 και ήταν έργο του Φώτη Κάλφα, ο οποίος ήταν αυτοκρατορικός αρχιτέκτονας. Ο Σελίμ ο Γ΄ έκανε ένα άνοιγμα προς τη Δύση προσκαλώντας και ξένους αρχιτέκτονες. Ενώ το πρώιμο Ισλάμ αφομοίωνε τις διαφορετικές μορφές Τέχνης και οικειοποιούνταν τα μνημεία που κατακτούσε, το καινούριο αρχιτεκτονικό είδος που δημιουργείται για να καλύψει τις λατρευτικές συνήθειες της μουσουλμάνων είναι τα τζαμιά. Η λέξη προέρχεται από την αραβική λέξη «μάστζιντ» («masjid»), που ήταν η λέξη για τον οίκο του Μωάμεθ στη Μεδίνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο (εικόνα) υπηρετεί τη διδακτική πράξη εμπλουτίζοντάς την οπτικά. Ο ρόλος της εικόνας ήταν από πάντα και εξακολουθεί να είναι σημαντικός για την είσπραξη της γνώσης, γιατί λόγω της φύσης της απευθύνεται και το συναίσθημα. Εικονογραφήσεις σαν αυτές του Th. Allom δημιούργησαν στο αναγνωστικό κοινό ένα μεγάλο θαυμασμό για τις περιοχές της ανατολικής Μεσογείου, εξάπτοντας τον θαυμασμό του δυτικού κόσμου για τις ομορφιές και τη ‘μαγεία’ της ανατολής. Ο διδάσκων μπορεί να το χρησιμοποιήσει στις θεματικές περιοχές της γεωγραφίας, της ιστορίας, των θρησκευτικών και των εικαστικών, ανάλογα με το μάθημα και τους στόχους τους οποίους έχει θέσει. Μπορεί επίσης μαζί με άλλα παρεμφερή μαθησιακά αντικείμενα να χρησιμοποιηθεί και σε εργασίες διαθεματικού τύπου ή σε ερευνητικές εργασίες-project μαθητών π.χ. σε εργασίες όπου ζητούμενο είναι τα βυζαντινά και οθωμανικά μνημεία της Κωνσταντινούπολης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Social life and Cultur Social life and CulturSocial life and Cultur
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Islam IslamIslam
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE