Letter-writer in Istanbul
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικαστική αναπαράσταση γραφέα, που περιλαμβάνεται στο ταξιδιωτικό λεύκωμα, με τίτλο «Constantinople and the Scenery of the Seven Churches of Asia Minor illustrated…, With an historical Account of Constantinople, and Descriptions of the Plates…», Λονδίνο/Παρίσι, Fisher, Son & Co. [1836-38]. Το περιηγητικό αυτό λεύκωμα παρουσιάζει τα μνημεία (τεμένη, κρήνες, κινστέρνες, κάστρα, νεκροταφεία, παλάτια κ.λπ.), τις γειτονιές και σκηνές από την καθημερινή ζωή (δημόσια λουτρά, παζάρια, καφενεία κ.ά.) στην Κωνσταντινούπολη. Αποτελεί καρπό συνεργασίας του R. Walsh, ο οποίος συνέταξε τα επεξηγηματικά κείμενα και του Th. Allom, ο οποίος ανέλαβε να το κοσμήσει με σχέδια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο απεικονίζει έναν γραφέα, οι μαθητές επιδιώκεται: 1. Να περιγράψουν το μαθησιακό αντικείμενο, εστιάζοντας ως προς τα εξής σημεία: στη στάση και στο ύφος του γραφέα, στις γυναίκες που τον περιστοιχίζουν και για ποιο λόγο ενδεχομένως, στα λοιπά πρόσωπα, στην ενδυμασία των προσώπων που εικονίζονται. 2. Να αναζητήσουν πληροφορίες για το έργο του γραφέα ανά τους αιώνες (π.χ. αιγύπτιοι γραφείς, βυζαντινοί γραφείς). 3. Με το δεδομένο ότι οι γραφείς ήταν άντρες, να αναφερθούν στις επιπτώσεις που εικάζουν ότι θα είχε στη ζωή των γυναικών, ειδικότερα στις προσωπικές τους σχέσεις (δεν θα μπορούσαν π.χ. να στείλουν γραπτό μήνυμα σε … αγαπημένο και μάλιστα «κρυφό»), η αδυναμία τους να επικοινωνήσουν με τον γραπτό λόγο. 4. Να αναφερθούν: ι) στην ιστορική εξέλιξη της γραφής, δηλαδή στα συστήματα γραφής (εικονογραφικό, ιδεογραφικό, συλλαβικό, αλφαβητικό) στα είδη της γραφής (π.χ. βραχογραφίες, ιερογλυφική, σφηνοειδής, γραμμική, συλλαβική, αλφαβητική), στους λαούς που τα χρησιμοποίησαν και στους επιστήμονες, οι οποίοι τα αποκρυπτογράφησαν, ιι) στα υλικά της γραφής (αγγεία, όστρακα, πάπυρος, περγαμηνή, χαρτί), ιιι) στα όργανα της γραφής (μεταλλικές πλάκες, πέτρες, κάλαμος, μελανοδοχείο, κονδύλιον, μελάνι), ιv) στη φορά της γραφής (π.χ. από τα αριστερά στα δεξιά ή αντίστροφα, βουστροφηδόν), v) στη μικρογράμματη και μεγαλογράμματη γραφή και στο τονικό σύστημα. Το υλικό που θα συγκεντρώσουν μπορούν να το εμπλουτίσουν και με σχετικές εικόνες. 5. Να εξετάσουν σύγχρονα συστήματα γραφής (π.χ. το σύστημα γραφής της βυζαντινής μουσικής, της δυτικής μουσικής γραφής, τον κώδικα Μπράιγ, τα greeklish, ως υβριδική γλώσσα του Διαδικτύου). 6. Να επιλέξουν μία γραφή (π.χ. ιερογλυφική, γραμμική, αρχαία ελληνική) και να γράψουν το όνομά τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Writing - Orthography Writing - OrthographyWriting - Orthography
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE