Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε δυο αλληλοσυνδεόμενα επίπεδα. Σε ένα, πρώτο, πραγματολογικό επίπεδο προτείνεται οι ομάδες των μαθητών/τριών να ασχοληθούν, στο μάθημα της Ιστορίας, α) με την οθωμανική, δημόσια, αρχιτεκτονική και χωροοργάνωση, όπως αυτή αποτυπώνεται στο τέμενος του Σουλεϋμάν Α΄ του Μεγαλοπρεπούς, το οποίο χτίστηκε κατά παραγγελία του, από τον ονομαστό αρχιτέκτονα Μιμάρ Σινάν, στα 1550-1557 για να γιορταστεί η κατάληψη της Ρόδου και της Βαγδάτης, β) με τη ναυσιπλοΐα και τα λιμάνια κατά τον 19ο αιώνα και, κυρίως, με τις επαναστατικές συνέπειες της χρήσης του ατμού, με βάση και το ατμόπλοιο της εικόνας. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ή και με διαθεματική λογική, οι μαθητές/τριες θα μπορούσαν να προσεγγίσουν την παλιά πόλη της Κωνσταντινούπολης, με έμφαση στην περιοχή Σουλεϋμανίγιε που φαίνεται στην εικόνα, στο πλαίσιο γνωριμίας με άλλους τόπους, οι οποίοι βρίσκονται τόσο κοντά γεωγραφικά και είναι εγγεγραμμένοι, ταυτόχρονα, με συγκεκριμένο τρόπο στο ελληνικό συλλογικό υποσυνείδητο, αλλά βρίσκονται, επίσης, και τόσο μακριά πολιτισμικά, καθώς ταυτίζονται, πολλές φορές, με το "ξένο" ή "άλλο". Εικόνες της σημερινής όψης της παλιάς πόλης, από, περίπου, την ίδια, μάλιστα, οπτική γωνία με την εικόνα θα αποβούν εξαιρετικά χρήσιμες. Η σύγκριση των δυο οπτικών, οι ομοιότητες και οι διαφορές τους, λαμβάνοντας υπόψη και τον τουριστικό παράγοντα σήμερα, μπορεί να είναι το τελικό ζητούμενο της διερεύνησης των μαθητών/τριών.