The two temples of Hera in Paestum
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην περιοχή της Καμπανίας, κοντά στη Νάπολη και στις ακτές της Τυρρηνικής θάλασσας, στη νότια Ιταλία, βρισκόταν το Paestum, η Ποσειδωνία, μια ελληνική αποικία που ιδρύθηκε τον 7ο αι. π.Χ.. Στον αρχαιολογικό της χώρο διατηρούνται σήμερα σε πολύ καλή κατάσταση τρεις αρχαίοι ναοί δωρικού ρυθμού. Οι δυο από αυτούς, που ήταν αφιερωμένοι στην Ήρα, αποτυπώνονται στο χαρακτικό της εικόνας, το οποίο είναι δημιούργημα του Pierre Matossy και προέρχεται από το βιβλίο του Γάλλου συγγραφέα, κριτικού και ποιητή Αndré Suarès (1868-1948), «Temples Grecs Maisons des Dieux», το οποίο αναφέρεται στους αρχαίους ελληνικούς ναούς της Κάτω Ιταλίας και Σικελίας. Οι ναοί αυτοί της Ήρας δεν είναι σύγχρονοι. Ο ένας ιδρύθηκε στον 6ο αι. και ο άλλος στον 5ο αι. π.Χ. Είναι, όμως, αντιπροσωπευτικά παραδείγματα δωρικής αρχιτεκτονικής της Μεγάλης Ελλάδας. Στην εικόνα διακρίνεται το εσωτερικό μέρος του ενός και μέσα από αυτό η πρόσοψη του άλλου, θυμίζοντας αρκετά φωτογραφική προοπτική αποτύπωση. Με αυτόν τον τρόπο καθίστανται καλύτερα ορατά το δάπεδο, οι σπόνδυλοι των κιόνων, τα κιονόκρανα και το εσωτερικό μέρος του θριγκού του ναού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται να αξιοποιηθεί για να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες την Ποσειδωνία, ελληνική αποικία στην Κάτω Ιταλία. Η προσέγγιση μπορεί να λάβει διερευνητικό και συνεργατικό χαρακτήρα. Οι ομάδες των μαθητών θα ξεκινήσουν αναλύοντας τους δυο ναούς της Ήρας που απεικονίζονται και θα προσπαθήσουν να βρουν περισσότερες πληροφορίες για αυτούς και για την υπόλοιπη πόλη, δημιουργώντας έναν οδηγό για την αρχαία Ποσειδωνία και τον σύγχρονο αρχαιολογικό χώρο. Σε ένα δεύτερο επίπεδο προτείνεται να εντρυφήσουν οι μαθητές/τριες στην εξέλιξη της Ποσειδωνίας στο χρόνο, με βάση, κυρίως, το χωρίο του αρχαίου συγγραφέα (2ος - 3ος αι. μ.Χ.) Αθήναιου και το ορμώμενο από αυτό ανέκδοτο ποίημα του Κ.Π. Καβάφη "Ποσειδωνιάται". Σκοπός αυτής της μελέτης θα είναι να συζητηθεί, γραπτά και προφορικά, η έννοια και η σημασία της γλωσσικής ταυτότητας, άλλοτε και τώρα. Προς αυτήν την κατεύθυνση μπορεί να αξιοποιηθεί και ο επίσημος δικτυακός τόπος του αρχείου Καβάφη, όπου υπάρχουν τόσο το ποίημα και το σχετικό χωρίο του Αθήναιου, όσο και το σχετικό κείμενο του Γ.Π. Σαββίδη, "Η Μεγάλη Ελλάδα του Καβάφη".


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Greece - Europe - Other places Greece - Europe - Other placesGreece - Europe - Other places
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE