Προσφέρει τη δυνατότητα για μια διαθεματική προσέγγιση, με βάση την απεικόνιση του τοπίου μιας καθοριστικής για την Ιστορία της Ελλάδας ναυμαχίας. Προτείνεται οι ομάδες των μαθητών να ξεκινήσουν από την εικόνα και να διερευνήσουν τους λόγους επιλογής του όρμου για τη διεξαγωγή της ναυμαχίας, να αναζητήσουν πληροφορίες για τις εμπλεκόμενες πλευρές και την πολεμική τους δύναμη, τα ηγετικά πρόσωπα, τον απολογισμό της ναυμαχίας και την έκβασή της, προκειμένου να αξιολογήσουν το αποτέλεσμα και να τεκμηριώσουν τη σημασία της ναυμαχίας. Κατά την έρευνα οι μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν ιστορικούς χάρτες, φωτογραφίες και εικαστικά έργα που απεικονίζουν σκηνές της ναυμαχίας, καθώς και σχεδιαγράμματα διάταξης της μάχης. Επιπρόσθετα, μπορούν να αναζητήσουν την προέλευση της ονομασίας, να ανιχνεύσουν τα ιστορικά στοιχεία της Πύλου κατά την αρχαία και βυζαντινή περίοδο και να εντοπίσουν τις αναφορές των ομηρικών επών στην Πύλο. Στο πλαίσιο της συγχρονικής διάστασης, προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν σύγχρονους χάρτες της περιοχής, να επισημάνουν τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της, να εντοπίσουν τις παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον και να αναδείξουν τον ρόλο του συγκεκριμένου οικοσυστήματος.