Ο πίνακας μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες που σχετίζονται με τη μελέτη της ενδυμασίας στην Οθωμανική αυτοκρατορία του 19ου αιώνα, στο πλαίσιο της διδασκαλίας τού μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας. Ειδικότερα, με έναυσμα τον πίνακα μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους διαμορφώνεται η ενδυμασία στο πλαίσιο θρησκευτικών ομάδων, εστιάζοντας στο είδος των ρούχων, τα χρώματα, τα καλύμματα κεφαλής και τα σύμβολα εξουσίας, αλλά και να αποτελέσει αφορμή συζήτησης για τις πιθανές σχέσεις Ελλήνων – Τούρκων, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Ακόμη, ο πίνακας θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για παραγωγή προφορικού λόγου στο πλαίσιο της διδασκαλίας τού μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας όπου μπορεί να συζητηθεί η σύνδεση της ενδυμασίας με την εποχή, την κοινωνική θέση, την επαγγελματική ή άλλη ιδιότητα των ανθρώπων και το πολιτισμικό περικείμενο που την καθορίζει. Στο ίδιο πλαίσιο και λόγω των λεπτομερειών τής ενδυμασίας των προσώπων που απεικονίζονται, ο πίνακας μπορεί να αξιοποιηθεί και κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας για την εξάσκηση των μαθητών στα χρώματα ή τα επίθετα. Επίσης, στο πλαίσιο της ‘ανάγνωσης’ οπτικών κειμένων ενδιαφέρον παρουσιάζει για τους μαθητές η αναζήτηση και ο σχολιασμός των πληροφοριών που αναδύονται από την εικόνα και αφορούν τα εικονιζόμενα πρόσωπα (ενδεικτικά: η στάση του σώματος, η ιδιότητά τους, το γεγονός ότι απεικονίζονται και οι δύο καθισμένοι, τα χρώματα της ενδυμασίας τους, το μέγεθος και το είδος του καλύμματος της κεφαλής τους κ.ά.), και να αναζητηθεί η πρόθεση του ζωγράφου, στο πλαίσιο του κριτικού γραμματισμού.