Τα Ελγινεια μαρμαρα σε αγγλικο βιβλιο του 1837
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό είναι το εξώφυλλο του βιβλίου του Άγγλου συγγραφέα Edward John Burroww ( 1785-1861) με τίτλο : Elgin Marbles ( Ελγίνεια μάρμαρα), που εκδόθηκε στο Λονδίνο το 1837. Ο Άγγλος συγγραφέας Edward John Buroww σπούδασε στα πανεπιστήμια Cambridge και Oxford . Πολύ γρήγορα αναδείχτηκε στην αγγλική κοινωνία και κατέλαβε σημαντικές θέσεις.Το 1827 τοποθετήθηκε διευθυντής ενός κολλεγίου στο Exeter και λίγους μήνες αργότερα εγκατέλειψε τη θέση αυτή. Το 1835 έγινε διοικητής του Γιβραλτάρ, και παρέμεινε εκεί μέχρι που για λόγους υγείας υποχρεώθηκε να επιστρέψει στην Αγγλία. Ο Burroww ήταν μέλος του Royal Society και συγγραφέας σημαντικών ερευνών, κυρίως θεολογικών. Το βιβλίο του για τα Ελγίνεια μάρμαρα περιλαμβάνει μια ιστορική και τοπογραφική περιγραφή των Αθηνών και μια λεπτομερειακή λίστα με τα γλυπτά, τα μάρμαρα και άλλες αρχαιότητες σύμφωνα με την περιγραφή του Βισκόντι. Η εργασία είναι διακοσμημένη με πολλά σχέδια και γκραβούρες σχετικές με τα Ελγίνεια μάρμαρα και άλλες αρχαιότητες από την Ακρόπολη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, καθώς και του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης. Οι μαθητές αφορμώμενοι από το εξώφυλλο του συγκεκριμένου βιβλίου θα έχουν την ευκαιρία να αναζητήσουν τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες έγινε η αρπαγή των μαρμάρων του Παρθενώνα από το Λόρδο Έλγιν και να προβληματιστούν σχετικά με το φαινόμενο της αρχαιοκαπηλείας. Επίσης, στο πλαίσιο της συνεργατικής μεθόδου μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν με τη βοήθεια του διαδικτύου τα μάρμαρα και τα γλυπτά του Παρθενώνα, που εκλάπησαν και να πραγματοποιήσουν αναλυτική περιγραφή τους, καθώς και να περιγράψουν τα μάρμαρα, που υπάρχουν ακόμη επάνω στο μνημείο ή στο Μουσείο της Ακρόπολης των Αθηνών. Στη συνέχεια μπορούν να εξάγουν συμπεράσματα για τις απώλειες, που έχουν συντελεστεί στο αρχαιολογικό μνημείο εξαιτίας της αρπαγής. Επιπλέον, στο πλαίσιο τη ς διαθεματικής προσέγγισης μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν διάφορα έργα τέχνης ή άλλα αρχαιολογικού ενδιαφέροντος έργα, που έχουν διαφύγει σε μουσεία άλλων χωρών, για παράδειγμα η Αφροδίτη της Μήλου και ο Ερμής του Πραξιτέλη στο μουσείο του Λούβρου στη Γαλλία και να πραγματοποιήσουν κάποιες διαπιστώσεις σχετικά με το φαινόμενο της αρχαιοκαπηλείας και τις επιπτώσεις του στον πολιτισμό ενός λαού. Χρήσιμη θα ήταν και η παραγωγή ενός σχετικού γραπτού κειμένου, στο οποίο οι μαθητές θα συνοψίσουν τα συμπεράσματά τους από την έρευνα που πραγματοποίησαν.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE