Map of Samos.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το τεκμήριο αντλήθηκε από το βιβλίο του Benedetto Bordone "Isolario (= Περιγραφή των νησιών)": BORDONE, Benedetto. Isolario di Benedetto Bordone nel qual si ragiona di tutte l'isole del mondo, con li lor nomi antichi&moderni, historie, fauole,&modi del loro viuere,&in qual parte del mare stanno,&in qual parallelo&clima giaciono. Ricoreto,&di nuouo ristampato. Con la gionta del monte del Oro nouamente ritrouato. Con il Breve del Papa et gratia&privilegio della Illustrissima Signoria di Venetia come in queli appare, Venice, 1547. Ο Μπενεντέττο Μπορντόνε (1460–1531) υπήρξε Ενετός βιβλιογράφος, μικρογράφος και χαρτογράφος. Γεννήθηκε στην Πάντοβα το 1460. Γιος του ήταν ο Ιούλιος Καίσαρας ντε λα Σκάλα, εγγονός του ο Τζουζέππε Γιούστο Σκαλιέρο, ιδρυτής της επιστήμης της ιστορικής χρονολόγησης. Το γνωστότερο σύγγραμμά του ήταν το Isolario (Περιγραφή των νησιών) στο οποίο περιγράφει όλα τα τότε γνωστά νησιά της Γης, αναφέροντας τους μύθους και τον πολιτισμό τους, το γεωγραφικό τους κλίμα, την θέση του και την ιστορία τους. Εκδόθηκε στην Βενετία το 1528. Χρησίμευσε στους ναυτικούς και περιείχε όλα τα νεοανακαλυφθέντα νησιά του Ατλαντικού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το τεκμήριο αξιοποιείται στο μάθημα της Ιστορίας και στο μάθημα επιλογής της Α΄ Λυκείου "Ελληνικός και ΕυρωπαΪκός Πολιτισμός", στη διδακτική ενότητα που αφορά στις Ανακαλύψεις κατά την Αναγέννηση. Ο διδάσκων μπορεί να δώσει στους μαθητές το τεκμήριο συνοδευόμενο από φύλλο εργασίας με τις εξής ενδεικτικές ερωτήσεις: α) Ποιός είναι ο δημιουργός του χάρτη, πότε έζησε, ποιά είναι η ιδιότητά του, πού έδρασε; Αντλήστε στοιχεία από το διαδίκτυο για τον δημιουργό. β) Για ποιόν σκοπό σχεδίασε τον χάρτη της Σάμου ο Bordonne; Τί συμβαίνει στην περιοχή του Αιγαίου την εποχή αυτή; Καταγράψτε τα βασικότερα ιστορικά γεγονότα. γ) Ποιοί θεωρείτε ότι προμηθεύτηκαν το βιβλίο που εξέδωσε το 1528, το Isolario; Ήταν ακριβή η έκδοση αυτή; Συσχετίστε το με την ανακάλυψη του Γουτεμβέργιου. Συζητήστε την σχέση της ανακάλυψης της τυπογραφίας με τις Μεγάλες Ανακαλύψεις. δ) Αναζητήστε πληροφορίες σχετικά με το Isolario και συσχετίστε το με τα έργα του Ηροδότου. Ποιές είναι οι ομοιότητες και ποιές οι διαφορές; καταγράψτε τα συμπεράσματά σας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Science and Discoveries Science and DiscoveriesScience and Discoveries
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE