Ancient Greek and Roman coins.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το τεκμήριο είναι απόσπασμα (λιθογραφία σε σελίδα βιβλίου) από το βιβλίο του WHELER, George. A Journey into Greece, London, William Cademan, Robert Kettlewell and Awnsham Churchill, 1682. Αποδίδει σχεδιαστικά τις διπλές όψεις αρχαίων ελληνικών και ρωμαϊκών νομισμάτων καταγράφοντας τις λεπρομέρειές τους. Ο Sir George Wheler (1650–1723) ήταν Άγγλος κληρικός, περιηγητής και συγγραφέας. Ασχολήθηκε με την μελέτη αρχαίων ελληνικών κειμένων, την Ιστορία του αρχαίου κόσμου και την νομισματολογία. Διατηρούσε μια πλούσια συλλογή αρχαίων νομισμάτων τα οποία κατέγραφε και σχολίαζε συστηματικά θέτοντας τις βάσεις της Νομισματικής ως επιστημονικού πεδίου. Το ταξίδι του στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1673-1676 του επέτρεψε να εμπλουτίσει τις συλλογές του και να καταγράψει τις παρατηρήσεις του σε ένα βιβλίο 6 τόμων, το οποίο εκδόθηκε το 1682.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το τεκμήριο αξιοποιείται στο μάθημα της Ιστορίας ως άμεση ιστορική πηγή. Ο διδάσκων δίνει στους μαθητές το απόσπασμα του βιβλίου του Sir George Wheler και τους εξηγεί πώς και γιατί τα νομίσματα αποτελούν μια από τις σημαντικότερες άμεσες πηγές και πώς τέθηκαν οι βάσεις της επιστήμης της Αρχαιολογίας και ιδιαίτερα του κλάδου της που ονομάζεται "Νομισματική". Στη συνέχεια τους ζητά να παρατηρήσουν προσεκτικά τις σχεδιαστικές αποτυπώσεις των διπλών όψεων των νομισμάτων και να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους σε φύλλα εργασίας με στοχευμένες ερωτήσεις. Με τον τρόπο αυτόν τους ασκεί στον σχολιασμό μιας άμεσης πηγής. Ενδεικτικά οι ερωτήσεις αυτές θα μπορούσαν να είναι: α) Τί απεικονίζεται στην πρόσθια όψη του νομίσματος (επιλέγει ένα, ή περισσότερα νομίσματα ανά μαθητή ή ανά ομάδα μαθητών) και τί στην πίσω όψη του; Υπάρχει επιγραφή που συνοδεύει την εικόνα; Υπάρχει χρονολογία; Υπάρχει ένδειξη της ανταλλακτικής αξίας του νομίσματος; β) Μπορείτε να εντοπίσετε συμβολισμούς στην απεικόνιση; Να συγκρίνετε τους συμβολισμούς με τα σύμβολα σύγχρονων νομισμάτων; Πώς λειτουργούν οι συμβολισμού στα νομίσματα; Τί πληροφορίες μας δίνουν για την εποχή, την πολιτική οργάνωση, την διοίκηση μιας πόλης ή ενός κράτους; γ) Τί πληροφορίες χρειαζόμαστε επιπλέον της σχεδιαστικής αποτύπωσης για να κατανοήσουμε καλύτερα την αρχαιολογική αξία της πηγής; (π.χ. το μέταλλο και την αξία του, το μέγεθος, τον τόπο, ίσως και το σημείο όπου βρέθηκε, κλπ.) δ) Πώς αποτυπώνεται η ανταλλακτική αξία του νομίσματος στην επιφάνειά του, με ελληνικά ή λατινικά γράμματα; Ποιά είναι αυτά; Τί σημαίνουν; ε) Τί πληροφορίες αντλούμε από τις προτομές-πορτρέτα των νομισμάτων; Μπορείτε να συσχετίσετε αυτές τις πληροφορίες με αντίστοιχες που λαμβάνουμε από τα γραμματόσημα; Το μάθημα θα μπορούσε να συνδυαστεί με μια επίσκεψη στο Νομισματικό ΜΟυσείο, ή σε οποιοδήποτε τοπικό αρχαιολογικό μουσείο που διαθέτει συλλογφές με νομίσματα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE