Χαρτης της Κωνσταντινουπολης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Γκραβούρα που απεικονίζει τη γεωγραφική θέση της Κωνσταντινούπολης στις αρχές του 20ου αιώνα από το βιβλίο «La Turquie que l’on voit, ouvrage illustré de 60 gravures tirées hors texte et de deux cartes en noir» του Γάλλου γεωλόγου, σπηλαιολόγου, συγγραφέα και ποιητή Louis Auguste Alphonse de Launay (1860-1938). Με το έργο του ο συγγραφέας επιδίωξε να αγαπήσει ο αναγνώστης του αυτήν την πολιτεία, πρωτεύουσα δυο αυτοκρατοριών, η οποία στην εποχή του αποτέλεσε και τον πυρήνα του Ανατολικού Ζητήματος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα αυτή μαζί με τη άποψη του Louis de Launay στην εισαγωγή του βιβλίου του: «Υπάρχουν δύο Τουρκίες, η “ανοιχτή” και η “κλειστή” και είναι η πρώτη που τραβάει το ενδιαφέρον των επισκεπτών… και οι νέες σιδηροδρομικές γραμμές θα επιτρέψουν ώστε οι δύο Τουρκίες να ενωθούν… οι περιγραφές μου δεν θα προσθέσουν ούτε νέες ανακαλύψεις, ούτε άλλες αποκαλύψεις… αλλά η πρωτοτυπία του τοπίου και των ηθών και εθίμων και κυρίως η σπουδαιότητα των σημερινών πολιτικών προβλημάτων μας επιτρέπουν να δούμε τις μνήμες της ιστορίας της με μια νέα ιδιαίτερη προσοχή…» μπορούν να δοθούν ως πηγές στους μαθητές, προκειμένου να συζητήσουν το Ανατολικό ζήτημα. Μέσα από την ανταλλαγή απόψεων, αλλά και την κατανόηση της εικόνας της Κωνσταντινούπολης στις αρχές του 20ου αιώνα, καθώς και μέσα από τα λόγια του ίδιου του συγγραφέα και διακεκριμένου επιστήμονα της εποχής του, οι μαθητές στο τέλος του μαθήματος κρίνεται σκόπιμο να μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως: -Τι σημαίνει ο όρος «Ανατολικό Ζήτημα»; Γιατί η κατάληψη των Επτανήσων από τους Γάλλους το 1797 θεωρήθηκε η αφετηρία μιας νέας φάσης του Ανατολικού Ζητήματος; -Να απαριθμήσετε τους λόγους, για τους οποίους η εμπορική διείσδυση της Δύσης στην Οθωμανική Αυτοκρατορία είχε αρνητικά αποτελέσματα για την οικονομία της. - Ποια ήταν στρατηγική σημασία των Στενών τον 19ο αιώνα; Να αναφέρετε τις ευρωπαϊκές συνθήκες που συνδέονται με αυτήν. --Πώς δημιουργήθηκε το Ανατολικό Ζήτημα; Να προσδιορίσετε τη στάση κάθε μιας από τις ευρωπαϊκές δυνάμεις στις αρχές του 20ού αι. και να την ερμηνεύσετε; κ.α.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE