The Doge of Venice.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα με θέμα τον αριστοκρατικό τίτλο εξουσίας, που προσωποποιούσε ο δόγης της Βενετίας σε έργο των αρχών του 16ου αιώνα [ADELPHUS, i.e. Johann Adolph Meulich. Die Türckisch Chronica von irem Vrsprung anefang und Regiment bisz vff dise Zeit sampt yre kriegen und streyten mit den christen begangen, Erbämrklich zü lesen, Strasburg, Martin Flach, M.CCCC.XIII (=1513)]. Στην εικόνα διακρίνεται ο δόγης φέρων σκήπτρο εξουσίας, η στρατιωτική του ακολουθία και υπήκοοι της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας απευθυνόμενοι σε αυτόν.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα σε ομαδοσυνεργατικές και ερευνητικές-ανακαλυπτικές διδακτικές προσεγγίσεις γνωστικού ή/και εποικοδομηστικού τύπου. Οι μαθητές/-τριες με την ενθάρρυνση του διδάσκοντα και στοχευμένη χρήση του αντικειμένου μπορούν να εντρυφήσουν ερευνητικά σε ζητήματα πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά και διπλωματικα αναφορικά με την ιστορική διαδρομή της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας και τις σχέσεις της με το Βυζάντιο, τους Οθωμανούς και τους Έλληνες κατακτημένους της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Μέσα από μαθητοκεντρικές διδακτικές στρατηγικές και εκκινώντας από τα εικονιζόμενα πρόσωπα, τα σύμβολα-αντικείμενα και τις εκφράσεις των προσώπων ή των σωμάτων, ο διδάσκων μπορεί να αναθέσει εργασίες ατομικές ή ομαδικές, μικρής ή μεγαλύτερης διάρκειας (project), με διαθεματική προοπτική. Τέτοιες θα μπορούσαν να εστιάζουν στον τίτλο (προέλευση-ετυμολογία-ιστορική διαδρομή), τις κοινωνικές τάξεις στη Βενετία, το παλάτι (Palazzo Ducale) του δόγη (αρχιτεκτονική, εσωτερικοί χώροι, διακόσμηση, πύλες, αίθουσες ή άλλοι χώροι και χρήσεις τους), την αναζήτηση και συγκέντρωση περαιτέρω πληροφοριών και εικόνων αναφορικά με το ίδιο θέμα [βλ. ενδεικτικά έτερη εικόνα του δόγη στο VECELLIO, Cesare. Costumes anciens et modernes Habiti antichi et moderni di tutto il Mondo di Cesare Vecellio précédés d’un essai sur la gravure sur bois par M. Amb. Firmin Didot, Παρίσι, Firmin Didot Frères Fils & Cie, M.DCCC.LIX (=1859-60), που απόκειται στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη], τους ενετοτουρκικούς πολέμους, την ενετική πολιτική απέναντι στο Βυζάντιο, τον 42ο δόγη της Βενετίας (1195-1205) Ερρίκο Δάνδολο και τον ρόλο του κατά τη διάρκεια της Τέταρτης Σταυροφορίας, η οποία κατέληξε στην άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204, την παρουσίαση και αποτίμηση της ενετικής παρουσίας σε διάφορες ελληνικές περιοχές κατά τον Μεσαίωνα (Επτάνησα, νησιά του Αιγαίου, Κρήτη, Κορώνη, Μεθώνη, Χαλκίδα, Κάρυστος, Ναύπλιο, Μονεμβασιά, Θεσσαλονίκη κ. ά) και τις σχέσεις των Ελλήνων με τους Ενετούς κυριάρχους. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, ενετικά κάστρα, ερευνητικά και πολιτιστικά προγράμματα, ακόμη και οργανωμένα εκπαιδευτικά ταξίδια στη Βενετία. Η παραπάνω χρήση συνάδει με το πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμματών Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας (Βυζαντινή-Μεσαιωνική και Νεότερη) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης μπορεί να λειτουργήσει διαθεματικά στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Λογοτεχνίας, της Αρχιτεκτονικής, της Μουσειακής Αγωγής, της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής, των Καλλιτεχνικών και των ΤΠΕ.


LEARNER CHARACTERISTICS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Information processing Information processingInformation processing
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
scientific coordinator: Aikaterini Laskaridis Foundation, Hellenic Aggregator at Veria Public Library
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE