Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας. Συγκεκριμένα, κρίνεται σκόπιμο να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την περιοχή του Μυστρά, που έπαιξε έναν ιδιαίτερο ρόλο τόσο κατά τη Βυζαντινή περίοδο όσο και μετά την Άλωση. Είναι καλό οι μαθητές να χωρισθούν σε ομάδες έρευνας και να αναζητήσουν πληροφορίες, τις οποίες στα επόμενα μαθήματα θα παρουσιάσουν. Προτείνεται με τις εργασίες τους να προσεγγίσουν τους ακόλουθους τομείς: τη γεωγραφία του χώρου του Μυστρά (κάτοψη, επιλογή τόπου, οχύρωση), την ιστορία και τις προσωπικότητες που έζησαν εκεί (13ος αι.-σήμερα), τη διοίκηση της πολιτείας, την παιδεία (εκπαίδευση - παραλληλισμός με το σήμερα), την επικοινωνία (σύνδεση του Μυστρά με τον υπόλοιπο Βυζαντινό κόσμο), την τέχνη (αγιογραφίες, γλυπτική), τις επιστήμες (οχύρωση, αρχιτεκτονική), την καθημερινή ζωή (διατροφή, ενδυμασία - παραλληλισμός με το σήμερα), την οικονομία και την κοινωνική ζωή, τη θρησκεία (αρχιτεκτονική, Άγιος Δημήτριος). Έτσι θα αντιληφθούν οι μαθητές, γιατί ο Μυστράς αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιστικής κληρονομιάς προστατευόμενο από την UNESCO