Μυστρας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σχέδιο του Ιταλού Francesco Perilla που γεννήθηκε το 1874, έζησε κάποια χρόνια στην Aθήνα και εξέδωσε βιβλία βασισμένα κυρίως στους πίνακές του για διάφορες περιοχές της Eλλάδας. Εδώ βλέπουμε άποψη του Μυστρά, της Βυζαντινής πολιτείας της Πελοποννήσου που βρίσκεται έξι χιλιόμετρα ΒΔ της Σπάρτης. Σήμερα είναι ερειπωμένος, αν και έχουν αναστηλωθεί ορισμένα κτίσματα του, όπως τα παλάτια. Αποτελεί πολύτιμη πηγή για τη γνώση της ιστορίας, της τέχνης και του πολιτισμού των δύο τελευταίων αιώνων του Βυζαντίου. Η ιστορία του Μυστρά αρχίζει από τα μέσα του 13ου αιώνα, όταν συμπληρώθηκε η κατάκτηση της Πελοποννήσου από τους Φράγκους. Το 1249 ο Γουλιέλμος Β' Βιλλαρδουίνος έκτισε το κάστρο του στην ανατολική πλευρά του Ταϋγέτου, στην κορυφή ενός υψώματος με απότομη και κωνοειδή μορφή, που λεγόταν Μυστράς ή Μυζυθράς λόγω του σχήματός του ή του ονόματος του παλαιότερου ιδιοκτήτη του, που λεγόταν Μυζηθράς.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας. Συγκεκριμένα, κρίνεται σκόπιμο να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την περιοχή του Μυστρά, που έπαιξε έναν ιδιαίτερο ρόλο τόσο κατά τη Βυζαντινή περίοδο όσο και μετά την Άλωση. Είναι καλό οι μαθητές να χωρισθούν σε ομάδες έρευνας και να αναζητήσουν πληροφορίες, τις οποίες στα επόμενα μαθήματα θα παρουσιάσουν. Προτείνεται με τις εργασίες τους να προσεγγίσουν τους ακόλουθους τομείς: τη γεωγραφία του χώρου του Μυστρά (κάτοψη, επιλογή τόπου, οχύρωση), την ιστορία και τις προσωπικότητες που έζησαν εκεί (13ος αι.-σήμερα), τη διοίκηση της πολιτείας, την παιδεία (εκπαίδευση - παραλληλισμός με το σήμερα), την επικοινωνία (σύνδεση του Μυστρά με τον υπόλοιπο Βυζαντινό κόσμο), την τέχνη (αγιογραφίες, γλυπτική), τις επιστήμες (οχύρωση, αρχιτεκτονική), την καθημερινή ζωή (διατροφή, ενδυμασία - παραλληλισμός με το σήμερα), την οικονομία και την κοινωνική ζωή, τη θρησκεία (αρχιτεκτονική, Άγιος Δημήτριος). Έτσι θα αντιληφθούν οι μαθητές, γιατί ο Μυστράς αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιστικής κληρονομιάς προστατευόμενο από την UNESCO


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE