Το τεκμήριο αξιοποιείται στο μάθημα της Ιστορίας ως πηγή με πολλαπλές αναγνώσεις: α) δίνει πληροφορίες για τον θεσμό και το αξίωμα των γενιτσάρων στην Οθωμανική Αυτοκρατορία β) αποτελεί τεκμήριο διπλωματικών σχέσεων και πολιτισμικών ανταλλαγών μεταξύ Οθωμανικης Αυτοκρατορίας και Δύσης κατά την περίοδο διακυβέρνησης του Sultan Ahmed III, κατά την λεγόμενη Περίοδο της Τουλίπας. Το τεκμήριο μπορεί να δοθεί συνοδευόμενο από φύλλο εργασίας με στοχευμένες ερωτήσεις, ώστε να επιτρέψει στους μαθητές να εξάγάγουν συμπεράσματα και να σχολιάσουν την πηγή αναφορικά με την διδακτική ενότητα και τις λέξεις-κλειδιά της ενότητας. Ενδεικτικά προτείνονται οι παρακάτω στοχευμένες ερωτήσεις σχολιασμού της πηγής: α) Παρατηρήστε την απεικόνιση του γενίτσαρου και περιγράψτε την αμφίεσή του. Να την συσχετίσετε με τις πληροφορίες που δίνει το σχολικό σας εγχειρίδιο σχετικά με το αξίωμα των γενιτσάρων. Ποιά η κοινωνική θέση του γενίτσαρου κατά τον 15-18ο αι. στην Οθωμανική Αυτοκρατορία; Γνωρίζετε επιφανείς γενίτσαρους οι οποίοι διέπρεψαν σε διάφορους τομείς; (εδώ προτείνεται να εξεταστεί η περίπτωση του Mimar Sinan, ενδεχομένως και με μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο ή σε ομαδοσυνεργατική). β) Να συσχετίσετε την εικόνα με το ιστορικό της δημιουργίας της. Ποιός την φιλοτέχνησε, με ποιόν σκοπό και υπό ποιές συνθήκες; Να διερευνήσετε τους λόγους για τους οποίους οι Ευρωπαίοι δείχνουν ενδιαφέρον για τους Οθωμανούς και την Οθωμανική Αυτοκρατορία γενικότερα: διπλωματικοί, διαπολιτισμικοί, καλλιτεχνικοί, κλπ. Να αναφέρετε μερικά αντίστοιχα παραδείγματα και να τα σχολιάσετε (π.χ. Candide του Βολταίρου, Lettres Persanes του Μοντεσκιέ, κλπ.)