Street at Ermoupolis, Syros
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια φωτογραφία του 1919 η οποία παρουσιάζει ένα πλακόστρωτο δρόμο ο οποίος καταλήγει σε σκάλα και βρίσκεται στην Ερμούπολη της Σύρου. Στην εικόνα υπάρχουν τρεις γυναίκες με ενδυμασία της εποχής. Η μία κατεβαίνει την σκάλα, ενώ οι άλλες δύο συζητούν μεταξύ τους και η μία από τις δύο είναι φορτωμένη με μια στάμνα την οποία χρησιμοποιούσαν για την μεταφορά νερού στα σπίτια τους. Στο πάνω μέρος της εικόνας είναι γραμμένο στα Γαλλικά, από αριστερά το «SYRA» δηλαδή "Σύρος" και δεξιά «LE QUARTIER NEUF» δηλαδή "Η νέα συνοικία". Η Σύρος είναι ένα νησί του Αιγαίου με έκταση 84 τ.χλμ. Η Ερμούπολη είναι η πρωτεύουσα της Σύρου, αλλά και η πρωτεύουσα των Κυκλάδων, μια ξεχωριστή πόλη στο κέντρο του Αιγαίου με αρχοντικό αέρα και με μεγάλη παράδοση. Η Ερμούπολη ιδρύθηκε στα χρόνια της Ελληνικής επανάστασης, μετά από τη καταστροφή της Χίου, από νησιώτες πρόσφυγες που την ονόμασαν έτσι προς τιμή του Ερμή, του αρχαίου Έλληνα θεού προστάτη του εμπορίου. Χάρη στη κομβική θέση της Σύρου στο κέντρο των Κυκλάδων και το μεγάλο φυσικό της λιμάνι, η Ερμούπολη αναδείχθηκε γρήγορα σε σπουδαίο βιομηχανικό, εμπορικό και ναυτιλιακό κέντρο. Με την ανατολή του 20ου αιώνα δηλαδή την εποχή που απεικονίζει το μαθησιακό αντικείμενο, έχουμε τη διαρκή ανάπτυξη της Αθήνας και του Πειραιά, με αποτέλεσμα πολλοί Συριανοί βιομήχανοι, έμποροι και τραπεζίτες μετακόμισαν στην πρωτεύουσα, μεταφέροντας σιγά σιγά εκεί και τη δραστηριότητά τους. Η ανάπτυξη της ατμοπλοΐας έκανε το λιμάνι της Σύρου λιγότερο σημαντικό, ενώ μέχρι τότε τα ιστιοφόρα έκαναν πάντα σταθμό στο νησί για ανεφοδιασμό, τονώνοντας την οικονομία του νησιού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας και της Ιστορίας. Με αφόρμηση την εικόνα, θα μπορέσει να γίνει μια συζήτηση και έρευνα από τους μαθητές, για την γεωγραφική περιοχή στην οποία αναφέρεται η εικόνα και να αναζητήσουν υλικό από την ίδια περιοχή σήμερα, ώστε να αναδυθεί, ότι ακόμα και σήμερα η Ερμούπολη παραμένει το ίδιο όμορφη κρατώντας την ίδια αρχιτεκτονική. Θα μπορούσαν να εκπονήσουν μια εργασία με θέμα «Η Σύρος παλιά και σήμερα», ώστε να αναδυθούν οι αλλαγές που έγιναν στο οικιστικό περιβάλλον με το πέρασμα των χρόνων. Η έρευνα μπορεί να επεκταθεί στο σύμπλεγμα το οποίο βρίσκεται το νησί δηλαδή τις Κυκλάδες. Τέλος, θα μπορούσαν να ενημερωθούν για τις συνθήκες που υπήρχαν στο νησί όταν τραβήχτηκε η φωτογραφία και την ιστορική του διαδρομή μέχρι σήμερα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE