Ο Γάλλος έμπορος και περιηγητής Pierre Augustin Guys (1721-1799) μας παρουσιάζει μία σκηνή από έναν ελληνικό γάμο στην ύπαιθρο. Καθώς ο Guys είναι επηρεασμένος από την αρχαιότητα κάνει συχνά αναφορές και συνδέσεις της εποχής την οποία περιγράφει με τις συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων όπως εμφανίζονται μέσα από τα έργα του Ομήρου, του Παυσανία κλπ. Στα τέλη του 18ου αιώνα οι ελληνικές συνήθειες του γάμου υιοθετούσαν την γραφικότητα και την ιεροτελεστία των αρχαίων χρόνων για τη μεταφορά της νύφης από το πατρικό της στο σπίτι του γαμπρού. Ο γάμος παρέμενε ένα πολυήμερο γιορταστικό γεγονός με πολλά συμμετέχοντα πρόσωπα όπου το καθένα αναλάμβανε συγκεκριμένους ρόλους (κουμπάροι, νονοί, παράγαμπροι, βλάμηδες κλπ.). Οι εκδηλώσεις της εβδομάδας πριν από το γάμο κορυφώνονταν με την ημέρα της τελετής και της παράδοσης της νύφης στο σπίτι του γαμπρού. Η ημέρα αυτή ήταν κανόνα η Κυριακή (και πάντως όχι Τρίτη ή Τετάρτη που θεωρούνταν μέρες αποφράδες). Η ημέρα του γάμου ξεκινούσε με το τελετουργικό ξύρισμα και ντύσιμο του γαμπρού στο σπίτι του την ίδια ώρα που γινόταν το στόλισμα της νύφης στο δικό της σπίτι. Η γαμήλια πομπή ήταν επίσημη και μεγαλοπρεπή. Προτού να πάει ο γαμπρός με τη συνοδεία του να πάρει τη νύφη («νυφάπαρμα») για τη στέψη, έπαιρνε με πομπή τον κουμπάρο και όλοι μαζί κατευθύνονταν στο σπίτι της νύφης. Κάθε φάση της πομπής ήταν και ένα τελετουργικό στάσιμο: άφιξη στο σπίτι, είσοδος του γαμπρού και της συνοδείας του, συνάντηση με τη νύφη και νυφόπαρμα, ξεκίνημα για την εκκλησία. Τη νύφη, στην πομπή προς την εκκλησία, συνόδευε και ο πατέρας της ενώ ακολουθούσαν οι συγγενείς και οι φίλοι των δύο οικογενειών. Σε όλη τη διαδρομή για την εκκλησία η γαμήλια πομπή συνοδευόταν από μουσικούς και χορευτές (τα μουσικά όργανα που ακούγονται ήταν κυρίως βιολί, κλαρίνο, λαούτο και ούτι). Προηγούνταν τα όργανα και οι χορευτές και ακολουθούσαν οι μελλόνυμφοι, κατόπιν νεαρές και νεαροί κοπέλες κι αγόρια αλλά και οι υπόλοιποι συγγενείς. Στην εικόνα του Guys παριστάνεται αυτή ακριβώς η χαρακτηριστική σκηνή του γαμήλιου τελετουργικού που αποτυπώνει όλη τη χαρά και το κέφι που συνόδευε τα έθιμα του γάμου. Μπροστά οι μουσικοί και οι χορευτές και πίσω η νύφη σεμνή και χαμηλοβλεπούσα, ντυμένη στα λευκά συνοδεύεται από τον μέλλοντα άντρα της που την κοιτά με τρυφερότητα και τον σοβαρό πατέρα της. Ακολουθούν χαμογελαστά κορίτσια και αγόρια.