Σεΐχης, μελος θρησκευτικης ταξης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει ένα σεΐχη, μέλος οθωμανικής ισλαμικής θρησκευτικής τάξης να ψέλνει. Η εικόνα είναι παρμένη από το βιβλίο "Costumes anciens et modernes Habiti antichi et moderni di tutto il Mondo" του Cesare Vecellio σε γαλλική επανέκδοση του 1860, όπου παρουσιάζονται σε γκραβούρες παραδοσιακές ή επίσημες ενδυμασίες από όλον τον κόσμο και από πολλές εθνοτικές και κοινωνικές ομάδες εκείνης της εποχής. Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ιστορικό ντοκουμέντο απεικόνισης ενδυμασίας θρησκευτικού ηγέτη τουρκικής εθνικότητος από την Οθωμανική αυτοκρατορία στα τέλη του 16ου αιώνα όπως την αποτύπωσε ο Cesare Vecellio. Ο Vecellio, ζωγράφος, αδελφός του διάσημου ζωγράφου TItian από τη Βενετία, προσπάθησε με πολλές φορές εντυπωσιακό τρόπο να παρουσιάσει τη μόδα της εποχής σε πολλές περιοχές και από πολλές εθνικότητες με σημεία υπερβολής τονίζοντας το εξωτικό και διαφορετικό ενώ συνέβαλλε πολύ στη δημιουργία της μόδας του τουρκο- μπαρόκ στις επίσημες ενδυμασίες στη Δύση εκείνη την εποχή (16ος αιώνας).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με το μαθησιακό αντικείμενο- γκραβούρα οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή με την ενδυμασία Οθωμανών λειτουργών του Ισλάμ του 16ου αιώνα. Με αφορμή την εικόνα και μέσω διερευνητικής εργασίας οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν στο μάθημα της Ιστορίας και των θρησκευτικών και άλλες αναπαραστάσεις υπηρετών ή λειτουργών του Ισλάμ της εποχής, να τις αναλύσουν και να τις παρουσιάσουν στην τάξη. Οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν σε ομάδες και με τη μέθοδο πρότζεκτ να αναζητήσουν στο μάθημα των Θρησκευτικών σε βάθος τη λειτουργία των ρούχων και τον ρόλο που επιτελούν κοινωνικά πέρα από το λειτουργικό ενώ μπορούν να αντιπαραβάλλουν τη θέση θρησκευτικών λειτουργών άλλων θρησκειών στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Το συνδυαστικό αυτό πρότζεκτ της ενδυμασίας και της κοινωνικής και πολιτικής θέσης του Σεΐχη μπορεί να συγκριθεί μέσω έρευνας με την αντίστοιχη θέση άλλων θρησκευτικών προσώπων την ίδια εποχή αλλά και σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο θα αντληθούν χρήσιμα συμπεράσματα για τη θέση και το ρόλο της θρησκείας ιστορικά, κοινωνικά και πολιτικά και ανάλογα βέβαια με τις συνθήκες του εκάστοτε ιστορικού και κοινωνικό- πολιτικού συγκείμενου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Islam IslamIslam
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE