Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Village of Kastri, on Delphi, engrave of Christopher Wordsworth (1882)
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για γκραβούρα που απεικονίζει το χωριό Καστρί στους Δελφούς. Το σχέδιο έχει γίνει από τον Christopher Wordsworth και έχει περιληφθεί σε έκδοσή του με τίτλο: Greece, Pictorial, Descriptive and Historical. Το έτος έκδοσης της εικόνας αναφοράς τοποθετείται στο 1882 αλλά το συγκεκριμένο έργο πρωτοεκδόθηκε το 1840 ενώ ήδη το 1868 είχε φτάσει στην πέμπτη του έκδοση. O Christopher Wordsworth γεννήθηκε το 1807 στο Λονδίνο και έφτασε στη θέση του επισκόπου του Λίνκολν. Σπούδασε μεταξύ άλλων στο περίφημο Trinity College του Cambridge και ήταν βαθύς γνώστης θεολογικών θεμάτων και κλασικής παιδείας. Τα έτη 1832-1833 περιηγήθηκε στην Ελλάδα και ήταν ο πρώτος Άγγλος που έγινε δεκτός από τον βασιλιά Όθωνα. Για την Ελλάδα τα δύο σημαντικά έργα του είναι το: Athens and Attica: Journal of a Residence There (1936) και Greece: Pictorial, Descriptive and Historical (1840). Στο έργο που αναφέρεται το παρόν λήμμα (Greece: Pictorial, Descriptive and Historical) υπάρχουν εμπεριστατωμένες αρχαιολογικές περιγραφές και ακριβείς τοπογραφικά παραστατικές εικόνες πολλές από τις οποίες έχουν παρθεί από εκδόσεις προηγούμενων περιηγητών. Επιπλέον περιλαμβάνονται παραπομπές και εδάφια από αρχαίους συγγραφείς, καθιστώντας το ιδιαίτερα ελκυστικό για το αναγνωστικό κοινό της εποχής. Η μελετώμενη γκραβούρα, απεικονίζει το χωριό Καστρί το οποίο βρισκόταν μέσα στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών. Ο χώρος, στη νεώτερη εποχή, κατοικούνταν ήδη από τα βυζαντινά χρόνια και οι κάτοικοι χρησιμοποιούσαν σε μεγάλο βαθμό για τις κατασκευές των σπιτιών τους τμήματα (κίονες κλπ) των αρχαίων κτισμάτων. Η καταγραφή του Wordsworth απεικονίζει τον χώρο πριν γίνουν συστηματικές ανασκαφές αλλά παρ' όλα αυτά είναι ευδιάκριτο το αρχαίο παρελθόν της περιοχής μέσα από τα εικονιζόμενα υπολείμματα αρχαίων κτισμάτων. Μόλις το 1860 ξεκίνησαν ανασκαφές από Γερμανούς ενώ το 1891 έλαβε σχετική άδεια η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή. Αρχικά ήταν αδύνατη η συστηματική ανασκαφή διότι οι κάτοικοι δεν συμφωνούσαν να μετακινηθούν παρά τις παρεχόμενες αποζημιώσεις. Ένας σεισμός όμως που έγινε εκείνη την εποχή και κατέστρεψε πολλά σπίτια, τελικά τους ανάγκασε να δεχτούν την μετοίκησή τους. Από τότε βγήκαν στο φως τα περισσότερα στοιχεία για την περιοχή και τα μνημεία της με το σπουδαιότερο, ίσως, τον αναστηλωμένο Θησαυρό των Αθηναίων. Η αναφερόμενη εργασία του Wordsworth είναι μια από τις πολυάριθμες που έχουν εκδοθεί από Ευρωπαίους περιηγητές που επισκέφθηκαν την Ελλάδα τέλη του 18ου - αρχές του 19ου αιώνα. Κίνητρο των επισκέψεων ήταν συνήθως η αναζήτηση του αρχαιοελληνικού ιδεώδους και η αντίληψη ότι ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός ήταν η συνέχειά του. Οι επισκέψεις αυτές είχαν αναδειχθεί σε μόδα της εποχής και συχνά συνοδευόταν από αφαίρεση μικροαντικειμένων αρχαιολογικής αξίας. Η πληροφορία που συγκεντρώθηκε από τους περιηγητές και πολλές φορές έτυχε δημοσίευσης, βοήθησε στο να διασωθούν πολύτιμα ιστορικά, γεωγραφικά και λαογραφικά στοιχεία της εποχής. Επίσης συνεισέφερε στη δημιουργία θετικού κλίματος φιλελληνισμού στην Ευρώπη.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η γκραβούρα εποχής, που απεικονίζει το χωριό Καστρί Δελφών, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στα μαθήματα που σχετίζονται με την μελέτη της περιοχής των Δελφών. Η περιοχή αυτή, λόγω του ιδιαίτερου κάλλους και ιδιομορφίας του φυσικού της περιβάλλοντος λόγω της μακραίωνης συνεχούς ιστορίας της και λόγω της αίγλης του αρχαίου Μαντείου, απετέλεσε διαχρονικά πόλο έλξης για διανοούμενους από όλο τον κόσμο. Γνωρίζοντας ότι η θέση του χωριού, την εποχή της απεικόνισης, ήταν μέσα στον σημερινό αρχαιολογικό χώρο, και πριν την έναρξη σοβαρών ανασκαφών, η τόσο έντονη αναφορά στην αρχαία εποχή μέσω των εναπομεινάντων μνημείων, τεκμηριώνει τη συνύπαρξη για πολλά χρόνια των Ελλήνων με το απώτερο ιστορικό τους παρελθόν αλλά και με το ιδιαίτερο φυσικό κάλλος της περιοχής. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικό τεκμήριο σε διαθεματική διερεύνηση της ιστορίας της περιοχής, από την εποχή της ακμής (5ος αι. π.Χ.) , ως την εποχή της παρακμής (3ος αι. π.Χ.) και του κλεισίματος από τον Θεοδόσιο (394 μ.Χ.), ως την Τουρκοκρατία και την εποχή των περιηγητών και ως τη σημερινή εποχή, όπου με τις ανασκαφές αποκαθίσταται λίγο λίγο το αρχαίο οικιστικό περιβάλλον. Μέσα σε αυτές τις εργασίες θεωρούμε ότι πρέπει να περιληφθούν το έργο και η προσωπικότητα του Άγγελου Σικελιανού με τις πρωτοπόρες Δελφικές Εορτές του (1927-1930) που αποσκοπούσαν στο να αναβιώσουν το πνευματικό μεγαλείο του "ομφαλού της γης" αλλά και της προσφοράς της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής στην οποία οφείλεται το μεγαλύτερο μέρος της σημερινής αναστήλωσης. Ο Wordsworth όπως φαίνεται από τις περιγραφές του διέθετε κλασική παιδεία, μάλλον έτρεφε συμπάθεια προς την Ελλάδα στη μελέτη της οποίας είχε αφιερώσει δύο από τα έργα του και για διερεύνηση εκτενέστερη, είναι ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα μορφωμένου περιηγητή εποχής από τους δεκάδες που επισκέπτονταν την Ελλάδα εκείνη την εποχή. Το έργο τους μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή ιστορικής και λαογραφικής πληροφορίας για να συμπληρωθούν μαθήματα των σχολικών εγχειριδίων. Ακόμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή για να αποδείξει την ανάπτυξη των φιλελληνικών αισθημάτων στην Ευρώπη και την γοητεία που ασκούσε στους διανοούμενους της εποχής ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός. Επειδή το πεδίο είναι ιδιαίτερα εκτενές, ως έργο αναφοράς προτείνουμε την τετράτομη εργασία του Κυριάκου Σιμόπουλου: Ξένοι Περιηγητές στην Ελλάδα. Με υποχρεωτικά διαθεματική προσέγγιση θεωρούμε σκόπιμο να μελετηθούν: η ποιότητα των κειμένων και η ακρίβεια των πληροφοριών των περιηγητών, η ακρίβεια των σχεδιαγραμμάτων και των τοπογραφικών καταγραφών αλλά και η διαδικασία και η τεχνική ποιότητα των εκδόσεων, δεδομένων των τεχνικών μέσων της εποχής. Οι ποικίλες πληροφορίες που περιέχουν μπορούν να έχουν χρήση ως πόρος πέραν από την ιστορία, στο σύνολο των ανθρωπιστικών μαθημάτων.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6568
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
FUNDING INFORMATION
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator