Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Προτομη του Περικλη
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι προτομή του διάσημου Αθηναίου πολιτικού του 5ου αιώνα π.χ. Περικλή.Ο Περικλής του Ξανθίππου ο Χολαργέος (από τις λέξεις περί και κλέος δηλαδή o περιτριγυρισμένος από δόξα, περίδοξος, περίπου 495-429 π.Χ.) ήταν Αρχαίος Έλληνας πολιτικός, ρήτορας και στρατηγός του 5ου αιώνα π.Χ., γνωστού και ως «Χρυσού Αιώνα», και πιο συγκεκριμένα της περιόδου μεταξύ των Περσικών Πολέμων και του Πελοποννησιακού Πολέμου. Η δύναμη, δόξα και η φήμη την οποία χάρισε στην Αρχαία Αθήνα, δικαιώνουν απόλυτα το χαρακτηρισμό του Χρυσού Αιώνα. Η εποχή στην οποία ήταν κύριος της πολιτικής ζωής της Αρχαίας Αθήνας, δηλαδή μεταξύ του 461 π.Χ. και του 429 π.Χ., ονομάζεται μέχρι σήμερα «Εποχή του Περικλή».Υπήρξε μέγας προστάτης των τεχνών, της λογοτεχνίας και των επιστημών, και ο βασικός υπεύθυνος για το γεγονός ότι η Αθήνα έγινε το πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο του αρχαίου κόσμου. Επίσης, σε αυτόν οφείλεται η κατασκευή πολλών από τα σημαντικά μνημεία που κοσμούσαν την Αρχαία Αθήνα, με εκείνα της Ακρόπολης να διατηρούν εξέχουσα θέση ανάμεσά τους. Επίσης, υπήρξε μέγας υποστηρικτής της δημοκρατίας και της ελευθερίας του λόγου και ως αποτέλεσμα, κατά την εποχή του, τέθηκαν οι βάσεις του λεγόμενου Δυτικού Πολιτισμού. Η δράση του δεν περιορίστηκε μόνο εκεί, αλλά ως ηγέτης των Αθηνών, με μία σειρά νόμων, υποστήριξε τις λαϊκές μάζες και τις βοήθησε να αποκτήσουν περισσότερα δικαιώματα σε βάρος της αριστοκρατικής τάξης στην οποία ανήκε κι ο ίδιος. Ήταν τόσο ανοικτός προς τις ευρύτερες μάζες, που πολλοί τον αποκαλούσαν λαϊκιστή.Πέθανε από το φοβερό λοιμό που έπληξε την Αθήνα, τον Αύγουστο του 429 π.Χ.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μέσω του μαθησιακού αντικειμένου, οι μαθητές της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή με μια από τις σημαντικότερες πολιτικές, ιστορικές φυσιογνωμίες της αρχαίας ελληνικής και παγκόσμιας Ιστορίας, τον Περικλή. Ειδικότερα οι μαθητές του Δημοτικού μπορούν να χρησιμοποιήσουν το μαθησιακό αντικείμενο σε πρότζεκτ και έρευνές τους σχετικά με τη φυσιογνωμία και το έργο του Περικλή όπως επίσης και να προσπαθήσουν, σε ένα πρώτο επίπεδο σε σχέση με τους μαθητές των υπολοίπων βαθμίδων, να αναλύσουν την προσωπικότητα και το χαρακτήρα του μέγα πολιτικού. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το μαθησιακό αντικείμενο σε σχέδια εργασίας για αυτό το σκοπό, όπου με κατάλληλες ερωτήσεις και υποδείξεις για έρευνα στο διαδίκτυο, οι μαθητές μπορούν να ανακαλύψουν το έργο και την προσωπικότητα του Περικλή, αλλά και να κατανοήσουν τη μεγάλη συμβολή του στο απόγειο της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι μαθητές μπορούν να εμβαθύνουν περισσότερο στην ανάλυση της ζωής και του έργου του Περικλή, εστιάζοντας και στις πολιτικές και πολιτειακές μεταρρυθμίσεις που εισήγαγε και που έκαναν την Αθήνα υπερδύναμη. Σε δεύτερο επίπεδο μπορούν να ασχοληθούν με τη συμβολή του στην ανάπτυξη των τεχνών και των γραμμάτων και ειδικότερα με την κατασκευή του Παρθενώνα. Στα πλαίσια της τέχνης, οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν και το ρόλο και την τεχνοτροπία των προτομών. Τέλος οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να εστιάσουν πιο συγκεκριμένα στη διαφορετική ερμηνεία και αμφισημία της αξίας του έργου του Περικλή όπως την ερμηνεύουν διάφοροι ιστορικοί μελετητές μέσα από τις αναλύσεις τους, ώστε να συμπεράνουν αν τελικά η πολιτική του Περικλή ωφέλησε τελικά ή όχι μακροπρόθεσμα την Αθήνα. Η ζωή και το έργο του Περικλή είναι τόσο πολυεπίπεδα, που οι εκπαιδευτικοί κάθε βαθμίδας μπορούν να εστιάσουν σε οποιαδήποτε πτυχή τους και να τα συνδυάσουν διερευνητικά με ένα οποιοδήποτε άλλο: Δηλαδή μπορούν οι μαθητές να ερευνήσουν την προσωπική ζωή του Περικλή και πως αυτή επηρέασε την πολιτική του ζωή, ή πως η άποψή του για τη δημοκρατία ερμηνεύτηκε στην εξωτερική πολιτική της Αθηναϊκής Δημοκρατίας κ.α. Πολλές πηγές και ιστορικές αναλύσεις σχετικά με το βία και τη σταδιοδρομία του Περικλή, με πολύ βασική την Ιστορία του Θουκυδίδη, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πηγές ανάλυσης από τους μαθητές, κυρίως της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η προσωπικότητα του Περικλή μπορεί να αποτελέσει αφορμή για πολλαπλές επομένως μαθησιακές δραστηριότητας, καλλιέργειας της ερευνητικής σκέψης και κρίσης των μαθητών.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2988
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Institutions, political organization Institutions, political organizationInstitutions, political organization
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator