Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Η πεμπτη και η εκτη μετοπη της βορειας ζωοφορου του Παρθενωνα
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Η πέμπτη και η έκτη μετόπη της βόρειας ζωοφόρου του Παρθενώνα σε αποτύπωση του 1816. Οι μετόπες ή λίθοι με αριθμό 5 και 6 του Παρθενώνα βρίσκονται αντίστοιχα η πρώτη στο Βρετανικό Μουσείο και η δεύτερη στο Μουσείο της Ακρόπολης. Οι μετόπες του Παρθενώνα κοσμούσαν άλλοτε την δωρικού ρυθμού ζωφόρο του Παρθενώνα της Ακρόπολης. Είναι ανάγλυφες πλάκες που είναι τοποθετημένες επάνω στο επιστήλιο του ναού και μεταξύ των τριγλύφων αυτού. Ήταν συνολικά 92, διαμοιρασμένες σε 32 ανά πλευρά (βορεινή, νότια) και 14 ανά άκρη (ανατολική, δυτική) του ναού. Στον Παρθενώνα βρίσκονται σήμερα όλες οι μετόπες των άκρων του ναού (κυρίως αντίγραφα από τεχνητό λίθο), ενώ πολλές από τις μετόπες των μακρών πλευρών έχουν χαθεί κατά την πολιορκία της Αθήνας από τους Βενετούς του Μοροζίνι το 1687, ή φιλοξενούνται πλέον στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο του Λούβρου. Έχουν μέγεθος περίπου 1,375 x 1,30 μ. και είναι κατασκευασμένες από μάρμαρο της Πεντέλης. Οι μετόπες της βόρειας πλευράς είχαν ως θέμα τον Τρωικό πόλεμο. Από τις 32 μετόπες σώζονται μόνο 13 μετόπες ακέραιες ή σε θραύσματα. H σύνθεση του επόμενου τμήματος της βόρειας πλευράς αποτελείται από ομάδες ιππέων που αλληλεπικαλύπτονται παρουσιάζοντας αλλεπάλληλα επίπεδα. Και σε αυτό το τμήμα μπορούμε να διακρίνουμε δέκα ομάδες που όμως δεν είναι ισάριθμες, ούτε ξεχωρίζουν από τη διαφορετική ενδυμασία. Πρόκειται για το καλύτερα σωζόμενο τμήμα της ζωφόρου. Μπορούμε να διακρίνουμε καθαρά την ποικιλία των ρούχων των ιππέων. Άλλοι απεικονίζονται με πλήρη ενδυμασία, ενίοτε φέρουν και πανοπλία, ενώ άλλοι είναι σχεδόν γυμνοί. Μπορούμε επίσης να διακρίνουμε τα νεανικά αγένεια πρόσωπα, το διαφορετικό χτένισμα. Οι περισσότεροι ιππείς κοιτούν ίσια μπροστά τους, μερικές φορές όμως η κεφαλή έχει κάποια κλίση δημιουργώντας έτσι μεγάλη ποικιλία στη σύνθεση. Συχνά επαναλαμβάνεται το χαρακτηριστικό μοτίβο του ιππέα που στρέφει το κεφάλι του προς τα πίσω. Όλα τα άλογα απεικονίζονται σε προφίλ. Έχουν λεπτά άκρα. Το κεφάλι με τα μάτια και τα ρουθούνια, καθώς επίσης η χαίτη και η ουρά δίνουν στα περισσότερα ξεχωριστό χαρακτήρα. H κλίση της κεφαλής, σε σχέση με το σώμα καθώς και τα πόδια των αλόγων δημιουργούν πολλά διαφορετικά επίπεδα σε ένα ανάγλυφο μόλις 5 εκατοστών.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα από τις μετόπες της βόρειας πλευράς της ζωοφόρου προσφέρεται για πολλαπλή διδακτική αξιοποίηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό για τη διδακτική προσέγγιση της αρχιτεκτονικής κατασκευής και διακόσμησης του Παρθενώνα και παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό αναδείξει το ζήτημα της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα, μια που μία από τις αποτυπωμένες μετόπες (η νούμερο 6) βρίσκεται στο Βρετανικό μουσείο. Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να αναζητηθούν στο: http://www.parthenonfrieze.gr/#/view/northfrieze/block42
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3426
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΠΑΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator