Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Περιοχη γυρω απο την Πυλη του Αδριανου
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Στο συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο αποτυπώνεται η εικόνα του κέντρου της Αθήνας στα 1794. Σε αυτή δεσπόζει η Πύλη του Αδριανού, μια θριαμβική αψίδα που κτίστηκε προς τιμή του Αυτοκράτορα Αδριανού στα 131 μ.Χ. σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για τα έργα που δρομολόγησε για την πόλη. Ανάμεσα σε αυτά είναι και η ολοκλήρωση της κατασκευής του ναού του Ολυμπίου Διός που ξεχωρίζει στην εικόνα. Οι περιηγητές Stuart, J. και Revett, Ν. καταγράφουν στην απεικόνισή τους την παρουσία βοσκών αρβανίτικης καταγωγής, που οδηγούν τα πρόβατά τους στην περιοχή για βοσκή ενώ στο βάθος απεικονίζεται ο ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα των περιηγητών J. Stuart και N. Revett αποτελεί απόδειξη της σύνδεσης του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού. Τόσο τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά της Πύλης (συνδυασμός της ρωμαϊκής αψίδας με το ελληνικό αέτωμα) όσο και η αφιέρωσή της μαρτυρούν τη συνύπαρξη και συνεργασία των δύο λαών, από την οποία γεννήθηκε ένας νέος πολιτισμός. Η εξέταση και παρατήρηση της εικόνας σε συνδυασμό με τον εντοπισμό της στο χώρο μπορεί να ανταποκριθεί σε στόχους του μαθήματος της Ιστορίας που αναφέρονται στην πληροφόρηση των μαθητών/τριών σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους οι Ρωμαίοι κυριάρχησαν στην Ελλάδα, εκτιμώντας παράλληλα τη συνεισφορά των Ελλήνων στη δημιουργία του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού. Προς την ίδια κατεύθυνση μπορεί να κινηθεί η προσέγγιση της εξέτασης του ναού του Ολυμπίου Διός, ο οποίος ολοκληρώθηκε από τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Αδριανό τον 2ο αιώνα μ.Χ., αποτελώντας το μεγαλύτερο ναό της Ελλάδας κατά τους ελληνιστικούς και ρωμαϊκούς χρόνους, ενώ θεμελιώθηκε από τον Πεισίστρατο τον 6ο αιώνα π.Χ.
Από την άλλη πλευρά η περίπτωση του Αυτοκράτορα Αδριανού είναι χαρακτηριστική της αλλαγής «παραδείγματος» στον τρόπο αντιμετώπισης των λαών που εντάσσονταν στη πολυπολιτισμική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και τη μετακίνησή τους από την αρχική σκληρή στάση τους στους κατακτημένους λαούς. Γι' αυτό το συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για την καταγραφή και μελέτη των βιογραφικών του στοιχείων του Αυτοκράτορα Αδριανού και την συνακόλουθη ανάδειξη του ρόλου του για τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ κατακτητών και -για πρώτη φορά υπόδουλων σε ένα ξένο λαό- Ελλήνων αλλά και την αναβάθμιση των υποδομών της Αθήνας. Η μελέτη και καταγραφή των στοιχείων γύρω από τη βιογραφία του συγκεκριμένου προσώπου θα εξασκήσει επίσης τους μαθητές/τριες στη δημιουργία αντίστοιχων κειμένων.
Πρόσθετη ιστορική γνώση μπορεί να προσφέρει η σύγκριση της παρουσίασης του ίδιου θέματος από διαφορετικές πηγές. Η Πύλη του Αδριανού μαζί με τη γειτονική περιοχή δεν αποτελεί μόνο σήμερα ένα υπαίθριο επισκέψιμο μουσείο, μέρος των ενοποιημένων αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας. Υπήρξε από τα παλαιότερα χρόνια ένα από τα αξιοθέατα της πόλης, για αυτό και έχει καταγραφεί και από άλλους περιηγητές. Σε μια εικόνα του 1843 μάλιστα, του περιηγητή Th.Du Moncel (που ανήκει και αυτό στη συλλογή του Ιδρύματος Αικ.Λασκαρίδη και προσφέρεται στην ιστοσελίδα «Travelogues- Με το βλέμμα των περιηγητών») οι βοσκοί των Stuart, J. και Revett, Ν. δίνουν τη θέση τους σε μια ομάδα γυναικών και ανδρών, οι περισσότερες/οι των οποίων φορούν δυτικού τύπου ενδυμασίες και φαίνεται να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή στο μνημείο. Η σύγκριση των δύο εικόνων με την εστίαση και καταγραφή σε λίστα των ομοιοτήτων και διαφορών, θα εξασκήσει τον οπτικό και κριτικό γραμματισμό των μαθητών/τριών ενώ παράλληλα μπορεί να αποτελέσει και ένα έναυσμα για μια έρευνα αναφορικά με τις εντυπώσεις που προκαλεί ο χώρος στους σύγχρονους επισκέπτες του, ιδιαίτερα η περιοχή στην οποία εκτείνονταν ο ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδας (ή Μητρώον εν Άγραις) ο οποίος γνώρισε διαφορετικές χρήσεις (μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό με νεκροταφείο και διευρύνθηκε κατά τον 17ο αιώνα με τρούλο, ενώ ονομάστηκε «Παναγιά στην Πέτρα», κατεδαφίστηκε το 1778 για να κτιστεί το τείχος γύρω από την Ακρόπολη) ενώ σήμερα παραμένει ένας αναξιοποίητος χώρος ανάμεσα σε οικοδομές.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3578
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1794 μ.χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Interstate Relations and Intercultural Exchanges Interstate Relations and Intercultural ExchangesInterstate Relations and Intercultural Exchanges
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Biographies Types of BiographiesTypes of Biographies
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Interviews InterviewsInterviews
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Interstate Relations and Intercultural Exchanges Interstate Relations and Intercultural ExchangesInterstate Relations and Intercultural Exchanges
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Biographies Types of BiographiesTypes of Biographies
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Interviews InterviewsInterviews
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > problem – based
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
psychomotor > to perform confidentially following instructions
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator