Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Bacchus with a Tiger. See the Bacchae of Euripides.
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Απεικόνιση σε βιβλίο, του αγάλματος του Θεού Διόνυσου με τον πάνθηρα, Έκδοση STUART, James, and Nicholas REVETT. The Antiquities of Athens measured and delineated by James Stuart F.R.S. and F.S.A. and Nicholas Revett painters and architects, τομ. III (επιμέλεια Willey Reveley), Λονδίνο, John Nichols, 1794. Κάπου εκεί στα σημερινά ερείπια της αρχαίας αγοράς τής Θεσσαλονίκης, ο λαϊκός μύθος θέλει τη γέννηση ενός παράνομου έρωτα μεταξύ του Μ.Αλεξάνδρου και της γυναίκας του βασιλιά της Θράκης που φιλοξενούνταν στο παλάτι που υπήρχε εκεί. Οι «Μαγεμένες» μας παραπέμπουν στη λατρεία του Διόνυσου και ήταν τοποθετημένες κατά τον 2ο αιώνα στο ύψος περίπου της Αρχαίας Αγοράς και δίπλα από τα Λουτρά Παράδεισος. Πρόκειται για ανάγλυφες μυθολογικές μορφές, 8 στο σύνολο τους, που διακοσμούσαν μια κορινθιακή κιονοστοιχία και αναπαριστούσαν τον νεαρό Θεό Διόνυσο δίπλα σε έναν πάνθηρα κ.α. Οι αιώνες θα περάσουν και στην περιοχή θα αναπτυχθεί η εβραϊκή συνοικία Rogos. Ένα τμήμα τότε από τη «Στοά των Ειδώλων» με τις «Μαγεμένες» θα βρεθεί ενσωματωμένο στο σπίτι ενός πλουσίου Εβραίου υφασματέμπορα, του Λιάτσι Αρδίτη. Την εποχή εκείνη αποκαλούνται «Las Incantadas». Ήταν, ίσως, το σημαντικότερο και ομορφότερο μνημείο της αρχαιότητας στη Θεσσαλονίκη.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας και του πολιτισμού. Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διαχρονικά και να μελετηθεί η κάθε εποχή σε σχέση με το αντικείμενο αλλά και τους λαούς και την κουλτούρα τους. Επιπλέον μπορεί να μελετηθεί και από τη θεματική της τέχνης αλλά και της ιστορίας για την κατανόηση του αρχαϊκού κόσμου, του κάλους των αγαλμάτων, της κοινωνίας και της κουλτούρας της εποχής καθώς και της μετέπειτα ιστορικής εξέλιξης. Επιπλέον μπορεί να γίνει αναφορά και μελέτη με διάλογο και ερευνητική μελέτη από τους μαθητές των θεματικών της τέχνης, της κουλτούρας, των αξιών και γενικότερα του πολιτισμού της εκάστοτε εποχής. Αρχαία Ελλάδα, Βυζάντιο και νεότερη Ελλάδα. Θα μπορούσαν να μελετηθούν οι τέχνες, η δημιουργία των μύθων καθώς και ο λόγος που οι άνθρωποι δημιουργούν και διαδίδουν αντίστοιχους μύθους αλλά και ο ρόλων των λαών στην ιστορική εξέλιξη μιας πόλης και μιας χώρας. Επίσης μια αναφορά στους Εβραίους της Θεσσαλονίκης, τους Γάλλους, τους Οθωμανούς, τις σχέσεις που αναπτύχθηκαν μεταξύ τους, τον ρόλο που διαδραμάτισαν στην πόλη καθώς και την φιλοτεχνία τους. Ακόμη το ενδιαφέρον και την εκτίμηση που έδειχναν κάποιοι για τα έργα καθώς και την τύχη που είχαν αυτά όπως τον εκπατρισμό τους και την εμφάνισή τους σε συλλογές του εξωτερικού.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3419
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.)
> Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator