Όψεις κιονων Αθηνας και Ρωμης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για σχέδια που αναπαριστούν όψεις κιονόκρανων και κίονες από το Ερέχθειο, Ελευσίνα αλλά και από τη Ρώμη (θέατρο του Μαρκέλλου/ Marcellus και το ναό του Πορτούνου/ Portunus) σχεδιασμένα από τον Γάλλο αρχιτέκτονα Julien-David Le Roy. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνονται από την Ι. Βιγγοπούλου στην ιστοσελίδα «Travelogues- Με το βλέμμα των περιηγητών» του Ιδρύματος Αικ.Λασκαρίδη, ο Le Roy είχε εγκατασταθεί στη Ρώμη όταν αποφάσισε να επισκεφτεί την Αθήνα για να συμμετάσχει σε αρχαιολογικές έρευνες, δρώντας ανταγωνιστικά σε παρόμοιο εγχείρημα που είχαν αναλάβει το ίδιο διάστημα οι Άγγλοι περιηγητές J. Stuart και Ν. Revett, οι οποίοι άσκησαν αυστηρή κριτική στην έκδοση του έργου του στα 1770.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ανεξάρτητα από την κριτική που δέχθηκε, όπως μας πληροφορεί η πηγή της Ι.Βιγγοπούλου, το έργο του Le Roy, άσκησε μεγάλη επίδραση στην τέχνη και την αρχιτεκτονική της εποχής του. Παράλληλα δεν παύει να αποτελεί μια μαρτυρία για τον τρόπο με τον αντιμετώπισε ο ίδιος τα μνημεία και τις τοποθεσίες που επισκέφτηκε στην Ελλάδα, μεταφέροντας μια εικόνα της χώρας στην υπόλοιπη Ευρώπη. Μάλιστα η συσχέτιση ανάμεσα στους αρχαιοελληνικούς ιωνικούς κίονες και αυτούς που ο ίδιος εντόπισε σε ρωμαϊκά μνημεία, μπορεί να αξιοποιηθεί ως επιπλέον πληροφοριακό εποπτικό υλικό, στο μάθημα της Ιστορίας, επιβεβαιώνοντας τη συνύπαρξη, προσέγγιση και αλληλεπίδραση του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού και τη συνεισφορά των Ελλήνων στη δημιουργία του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού. Άλλωστε είναι ιστορικά καταγεγραμμένο ότι οι Ρωμαίοι γοητεύθηκαν από την τέχνη των Ελλήνων και έκτισαν σπίτια και δημόσια κτίρια με ελληνικά σχέδια στολίζοντάς τα με αγάλματα και έργα τέχνης Ελλήνων τεχνιτών. Η αναζήτηση εκ μέρους των μαθητών/τριών αντίστοιχων εικόνων για τα μνημεία (μέσω διαδικτύου) από όπου προέρχονται τα σχέδια που δημιούργησε ο Le Roy στα 1770, μπορεί να συμβάλλει στην επιπλέον τεκμηρίωση της ιστορικής καταγραφής ενώ ο εντοπισμός ομοιοτήτων μέσα από τη σύγκρισή τους μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πρόσθετη άντληση της ιστορικής γνώσης.
Επίσης τον οπτικό και κριτικό γραμματισμό των μαθητών/τριών μπορεί να καλλιεργήσει ο εντοπισμός της τοποθεσίας των μνημείων (μέσω της εφαρμογής Google Earth) και η εξέταση της θέσης του Ερέχθειου και του ναού του Πορτούνου στο πολεοδομικό συγκρότημα της αρχαίας Αθήνας και Ρώμης αντίστοιχα. Προς την ίδια κατεύθυνση μπορεί να κινηθεί και η αντιπαραβολή αναπαραστάσεων κιονόκρανων και κιόνων σύγχρονων αρχιτεκτόνων και ιστορικών με τα σχέδια που παρέδωσε πριν από τόσους αιώνες ο περιηγητής Le Roy για τους ίδιους χώρους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1770 μ.χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Interstate Relations and Intercultural Exchanges Interstate Relations and Intercultural ExchangesInterstate Relations and Intercultural Exchanges
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE