Egyptian clothing, footwear and jewelry. Vineyard. Seal with Egyptian inscription. Everyday life objects. Stretcher carried by camels. Echinus of the Red Sea.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια σύνθετη εικόνα, όπου απεικονίζονται πολλά στοιχεία της αιγυπτιακής ζωής κατά τον 18ο αιώνα: Αιγυπτιακά ενδύματα, υποδήματα και κοσμήματα, μια αναρριχώμενη κληματαριά, μια σφραγίδα με αιγυπτιακή επιγραφή, αντικείμενα καθημερινής χρήσης, ένα φορείο (παλανκίνο) που μεταφέρεται από καμήλες, ένας αχινός της Ερυθράς Θάλασσας. Η εικόνα δημοσιεύτηκε το 1743 στον πρώτο τόμο του τρίτομου έργου του Άγγλου Richard Pococke. Το έργο αυτό βρήκε ευρεία απήχηση όσο ήταν εν ζωή ο συγγραφέας του, μεταφράστηκε στα γαλλικά, γερμανικά και φλαμανδικά, ενώ διαβάζουμε σ' αυτό επαρκείς έως γενναιόδωρες πληροφορίες για την οθωμανική διοίκηση, το εμπόριο, τα ήθη και έθιμα, την αρχιτεκτονική και τη φυσική ιστορία. Το οδοιπορικό από τα ταξίδια του στην Ανατολή αποτέλεσε από τα πρώτα πιο λεπτομερή χρονικά για τα αιγυπτιακά μνημεία. Η εικονογράφηση στο έργο του Pococke ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς αναγνώστες. Tο 1766 πουλήθηκαν στο Λονδίνο όλες οι αρχαιότητες που είχε συλλέξει στις περιοδείες του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Είναι στη διακριτική ευχέρεια του/της εκπαιδευτικού αν θα αξιοποιήσει την εικόνα ως σύνολο ή τμηματικά. Επίσης αν θα την αξιοποιήσει σε ολομέλεια ή σε ομάδες ή ατομικά. Καθώς η εικόνα μεταφέρει πλήθος πληροφοριών, μας δίνει τη δυνατότητα πολλών επιλογών. Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Γεωγραφίας ή της Ιστορίας με αφετηρία την παρατήρηση των παιδιών, τη σύγκριση με αντίστοιχα ελληνικά (Γεωγραφία) ή σύγχρονα (Ιστορία) αντικείμενα. Τα παιδιά καλούνται με βάση τα αναπαριστώμενα αντικείμενα να προσπαθήσουν να αναπαραστήσουν την καθημερινή ζωή στην Αίγυπτο των αρχών του 18ου αιώνα και να απαντήσουν ερωτήματα, όπως: Τι φορούσαν οι κάτοικοι; Τι δουλειές φαντάζεστε ότι είχαν; Ποια παρόμοια αντικείμενα έχετε δει σε λαογραφικά μουσεία; Τι συμπεράσματα βγάζετε; Πώς γίνονταν οι μεταφορές; Γιατί; Μπορείτε να χωρίσετε τα αντικείμενα σε γυναικεία και αντρικά; Τι συμπεράσματα βγάζετε; Οι ομάδες μπορούν να ανατρέξουν και σε άλλες πηγές, ώστε να συλλέξουν επιπλέον στοιχεία και να απαντήσουν στα αρχικά ερωτήματα. Οι εργασίες μπορούν να παρουσιαστούν στην τάξη ή και σε ευρύτερο κοινό στο σχολείο. Στο μάθημα της ΝΕ Γλώσσας οι μαθητές και οι μαθήτριες φαντάζονται πως χρησιμοποιούν οι ίδιοι τα απεικονιζόμενα αντικείμενα. Συνθέτουν λοιπόν σε ομάδες στιγμιότυπα καθημερινής ζωής στην Αίγυπτο του 17... και τα διαβάζουν στην τάξη ή τα υποδύονται στη Θεατρική Αγωγή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή σε ολομέλεια ή φωτοαντίγραφα αντίστοιχα με τις μαθητικές ομάδες ή με τον αριθμό των παιδιών
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7591
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > World population World populationWorld population
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Social and political organization Social and political organizationSocial and political organization
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE