Το λιμανι της Θεσσαλονικης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κατά το 19ο αιώνα.Το Λιμάνι Θεσσαλονίκης ήταν στρατηγικά και οικονομικά η καρδιά της πόλης. Στην αρχαιότητα αναφέρεται ότι υπήρχαν νεώρια, όπου ο Μακεδονικός Στόλος κατασκεύαζε και συντηρούσε τα πλοία του. Στα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου αναφέρεται επίσης ένα μεγάλο τετράγωνο λιμάνι. Φαίνεται ότι όλο το θαλάσσιο μέτωπο ήταν πολύ καλά οργανωμένο και στο μεσαίωνα. Ένα μικρό λιμάνι υπήρχε στην περιοχή του Λευκού Πύργου, ενώ αναφέρεται και ένας μόλος στο κέντρο της πόλης. Στα χρόνια του πατριαρχικού γραμματατέα Ιωάννη Καμενιάτη περιγράφεται η ύπαρξη ενός εκτεταμένου λιμενοβραχίονα, ο οποίος απλωνόταν κατά μήκος των παραθαλασσίων τειχών. Το λιμάνι Θεσσαλονίκης συμπορεύεται με την ιστορία της πόλης και αναδεικνύεται ως κομβικό σημείο Δύσης και Ανατολής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τον/την εκπαιδευτικό ως εποπτικό υλικό και ως έναυσμα για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε δραστηριότητα διερευνητικής μάθησης. Στο πλαίσιο της προτεινόμενης δραστηριότητας, ομάδα μαθητών/τριών αναλαμβάνει να συγκεντρώσει πληροφορίες σχετικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Σκοπός της εργασίας είναι να εντοπίσουν την αρχιτεκτονική του λιμανιού, κατά τη συγκεκριμένη περιόδου. Τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα στοιχεία καταγράφονται και παρουσιάζονται στην ολομέλεια των μαθητών/τριών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΖΟΥΝΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE