Wild donkey
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην ξυλογραφία εικονίζεται ένα άγριο γαϊδούρι της Μ. Ασίας. Το έργο δημιουργήθηκε το 1556, από τον Γάλλο André Thévet (1516-1590), που ήταν φραγκισκανός μοναχός, εξερευνητής, κοσμογράφος και συγγραφέας. Ταξίδεψε στην Ασία, Ελλάδα, Παλαιστίνη, Αίγυπτο, Βραζιλία. Το συγκεκριμένο έργο προέρχεται από ταξίδι του στη Μ. Ασία. O γάιδαρος ή γαϊδούρι, και στην καθαρεύουσα όνος, είναι κατοικίδιο,εξημερωμένο πλέον, θηλαστικό ζώο. Η επιστημονική του ονομασία είναι Equus asinus, είναι δηλαδή ένα είδος του γένους «άλογο» (Ίππος - Equus). Αποτελεί σύμβολο ταπεινότητας, κάτι που υποδηλώνεται και στην Καινή Διαθήκη, με την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα «επί πώλου όνου». Βέβαια ο κάτοχος όνου την εποχή εκείνη στην περιοχή δεν ήταν και ευκαταφρόνητος. Παλαιότερα οι άνθρωποι τον χρησιμοποιούσαν σαν μεταφορικό μέσο. Στην Ελλάδα υπήρχαν 508.000 γαϊδούρια το 1950, 95.000 το 1995 και λιγότερα από 16.000 το 2008.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη Βιολογία και στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την οργάνωση των οικοσυστημάτων και για την προστασία ειδών του τοπικού περιβάλλοντος. Μπορεί να γίνει διερεύνηση του τρόπου ζωής των γαϊδουριών, όταν ήταν σε άγρια κατάσταση και τις ανάγκες που οδήγησαν τον άνθρωπο να τα εξημερώσει. Επίσης μπορούν οι μαθητές να μάθουν τα χαρακτηριστικά, τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των γαϊδουριών. Εστίαση θα πρέπει να γίνει στους λόγους μείωσης του πληθυσμού τους στην Ελλάδα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Biology BiologyBiology > Organisms and Environment Organisms and EnvironmentOrganisms and Environment > Organization of Ecosystems Organization of EcosystemsOrganization of Ecosystems
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΑΔΙΑΝΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE