Members of the mythicla tribe of the Pyglimes kill cranes with arrows, mounted on rams, in accordance with Pliny's description
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ξυλογραφία που απεικονίζει άνδρες της φυλής των πυγμαίων να κυνηγούν με τόξο και ακόντιο γερανούς που ίπτανται πάνω απ’ αυτούς. Οι πυγμαίοι είναι αναβάτες ζώων που μοιάζουν με κριάρια ή τράγους στους οποίους έχουν βάλει χαλινάρια για να τους οδηγούν εκεί που θέλουν. Περιέχεται στο έργο "Cosmographie du Levant" που αναφέρει ως συγγραφέα του το Γάλλο γεωγράφο André Thevet και εκδόθηκε το 1556 μετά από ταξίδι του στην Ανατολή. Η σύγχρονη έρευνα απέδειξε ότι το κείμενο του "Cosmographie du Levant" συντάχθηκε από τον François de Belleforest, έναν γραφέα που συμμετείχε στην αποστολή. Όπως αναφέρει η Ιόλη Βιγγοπούλου, στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη, το χρονικό γνώρισε μεγάλη επιτυχία κυρίως για τις είκοσι πέντε ξυλογραφίες με τα αξιοπερίεργα (αρχαιολογικά, βοτανολογικά και ζωολογικά) που περιγράφει, αν και οι πληροφορίες αποτελούν περισσότερο συμπιλήματα από αρχαίους Έλληνες και Λατίνους συγγραφείς παρά εμπειρικές παρατηρήσεις. Το συγκεκριμένο ΜΑ σχεδιάστηκε με βάση περιγραφή του Πλίνιου του Πρεσβύτερου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Οι μαθητές προσπαθούν να περιγράψουν την εικόνα και να επισημάνουν τα πραγματικά και τα φανταστικά στοιχεία που απεικονίζονται. Προσπαθούν να αναφέρουν ανάλογες σκηνές, που έχουν υπόψη τους από την ελληνική μυθολογία και ιστορία, στις οποίες το πραγματικό συνυπάρχει με το φανταστικό. Για παράδειγμα ο Ηρακλής και οι Στυμφαλίδες Όρνιθες ή ο Οδυσσέας και οι Σειρήνες. Στη συνέχεια οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, συγκεντρώνουν στοιχεία για τη μυθολογία διαφόρων περιοχών της Μεσογείου. Έτσι μια ομάδα βρίσκει στοιχεία για τη μυθολογία των λαών της Ιβηρικής χερσονήσου (π.χ. Λουζιτανοί, Ισπανοί, Καταλανοί, Βάσκοι) μια άλλη για τη μυθολογία των αρχαίων λαών της Ιταλικής χερσονήσου (π.χ. Ετρούσκοι, Ρωμαίοι), μια άλλη για την περιοχή της Βόρειας Αφρικής (π.χ. Αιγυπτιακή), της Μέσης Ανατολής (π.χ. Αραβική, Σουμεριακή) κ.ο.κ. Αφού παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας στην ολομέλεια, οι μαθητές συζητούν τόσο για τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των περιοχών της Μεσογείου όσο και για την ανάγκη των ανθρώπων να δίνουν εξηγήσεις ή να αναζητούν ήρωες με θεϊκές ιδιότητες προκειμένου να αντιμετωπίσουν την καθημερινότητά τους και τις δυσκολίες επιβίωσής τους. Επίσης, κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Heroes and Demigods Heroes and DemigodsHeroes and Demigods
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Mythical Beasts, Hybrids and Giants Mythical Beasts, Hybrids and GiantsMythical Beasts, Hybrids and Giants
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE