Arab story teller entertaining the population of a Fellah village in Egypt
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Έγχρωμη λιθογραφία που απεικονίζει Άραβα παραμυθά να αφηγείται παραμύθια στην Αίγυπτο. Άντρες, γυναίκες και παιδιά τον παρακολουθούν με προσοχή. Η αφήγηση παραμυθιών αποτελεί παράδοση για τους μεσογειακούς λαούς η οποία έχει επιβιώσει μέχρι και τη σημερινή εποχή της τεχνολογικής και επικοινωνιακής εξέλιξης. Περιέχεται στο οδοιπορικό του Γάλλου Goupil-Fesquet ο οποίος ταξίδεψε στην ανατολή παρέα με τον καλλιτέχνη θείο του Émile Jean-Horace Vernet και το γνωστό, για τις πρώτες φωτογραφίες της Ακρόπολης και των Πυραμίδων, Gaspard-Pierre-Gustave Joly de Lotbinière. Το οδοιπορικό ξεκίνησε τον Oκτώβριο του 1839 από τη Mασσαλία και περνώντας από τη Mάλτα, τη Σύρο, τη Σαντορίνη, την Kρήτη, τη Σμύρνη, την Αίγυπτο, τους Αγίους Τόπους, τη Συρία και την Kωνσταντινούπολη επέστρεψαν τον Φεβρουάριο του 1840. Η λιθογραφία, όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια, είναι μια τεχνική εκτύπωσης, η οποία επινοήθηκε το 1798 περίπου από τον Α. Ζένεφελντερ και στηρίζεται στο γεγονός ότι το νερό και οι λιπαρές ουσίες δεν αναμιγνύονται ποτέ.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ΜΑ προβάλλεται με τον βιντεοπροβολέα σε μαθητές τόσο του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος ή της Ιστορίας. Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν τη λιθογραφία και να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν τι κάνουν οι εικονιζόμενοι σ’ αυτή. Αφού ακουστούν διάφορες απόψεις, ο εκπαιδευτικός μεταφράζει τη λεζάντα που αναφέρεται στον παραμυθά. Στη συνέχεια οι μαθητές συζητούν για τους τρόπους ψυχαγωγίας που είχαν οι άνθρωποι, ιδιαίτερα της υπαίθρου, τα χρόνια πριν το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και τα υπόλοιπα τεχνολογικά μέσα. Όσοι μαθητές έχουν παππού ή γιαγιά αναλαμβάνουν να μιλήσουν μαζί τους και να τους ζητήσουν να τους αφηγηθούν τον τρόπο που αυτοί ψυχαγωγούνταν στα παιδικά τους χρόνια. Το υλικό που συγκεντρώνεται ανακοινώνεται στην ολομέλεια της τάξης και όλοι οι μαθητές γίνονται κοινωνοί των τρόπων ψυχαγωγίας των ανθρώπων και ιδιαίτερα των παιδιών πριν την εμφάνιση των οπτικοακουστικών μέσων. Μάλιστα, αν υπάρχει κάποιος ηλικιωμένος παππούς ή γιαγιά, που μπορεί να πάει στο σχολείο και να περιγράψει στην τάξη τους τρόπους ψυχαγωγίας τις παλαιότερες εποχές, θα βοηθούσε ιδιαίτερα στην κατανόησή τους από τους μαθητές. Επίσης, τα παιδιά καταγράφουν παραμύθια που τους διηγούνται οι παππούδες και οι γιαγιάδες τους και τα ανακοινώνουν στην τάξη. Τα ίδια ορίζουν κάποια βραβεία για το πιο ασυνήθιστο παραμύθι, το πιο αστείο, το πιο δραματικό παραμύθι, κ.ά. Στη συνέχεια, σε ομάδες ή εταιρικά, γράφουν το δικό τους παραμύθι και το εικονογραφούν. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η λιθογραφία και οι μαθητές των μεγαλυτέρων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE