Αλεξανδρος Μαυροκορδατος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα αποτυπώνει λιθόγραφη προσωπογραφία του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου το 1830. Ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος (1770 - 1843) ήταν κυρίαρχη προσωπικότητα στις τάξεις των εκσυγχρονιστών, αγωνιστής του 1821, διπλωμάτης και πολιτικός που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην πολιτική ζωή του τόπου κατά την Επανάσταση και στις πρώτες μετεπαναστατικές δεκαετίες. Αναρριχήθηκε στα ανώτατα αξιώματα και διετέλεσε πρόεδρος της Πρώτης Εθνοσυνέλευσης, του Εκτελεστικού Σώματος και στη συνέχεια του Βουλευτικού. Μετά την επανάσταση συμμετείχε ενεργά στην πολιτική ζωή της Ελλάδας διατελώντας τέσσερις φορές πρωθυπουργός. Ο Μαυροκορδάτος είναι μια από τις περισσότερο αμφιλεγόμενες, για την κοινή γνώμη, προσωπικότητες της Επανάστασης. Ο δημιουργός του έργου Adam Friedel (1780 - ;) ήταν Δανός ζωγράφος που γνώρισε από κοντά το Α. Μαυροκορδάτο. Το 1825 και 1826 εκτύπωσε και κυκλοφόρησε είκοσι τέσσερα λιθόγραφα πορτρέτα των πιο σημαντικών πολιτικών και στρατιωτικών αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης που έγιναν λάβαρα υπέρ της συμπαράστασης στον Αγώνα των Ελλήνων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές παρατηρούν και περιγράφουν την εικόνα με λεπτομέρειες αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του Μαυροκορδάτου. Εντοπίζουν τις ενδυματολογικές διαφορές με άλλα πρόσωπα-αγωνιστές της επανάστασης του 1821 και τις αιτιολογούν. Συσχετίζουν τον Μαυροκορδάτο με ιστορικά γεγονότα της εποχής. Αξιοποιώντας την εικόνα προσπαθούν οι μαθητές να αιτιολογήσουν την άποψη ότι ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος ήταν μια από τις περισσότερο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες της ελληνικής επανάστασης. Αναζητούν πληροφορίες που υποστηρίζουν την άποψη ότι προσέφερε πολλά στον Αγώνα αλλά και πληροφορίες που επικρίνουν την πολιτική του λειτουργία.
Με αφορμή το πορτρέτο του Μαυροκορδάτου οι μαθητές συζητούν για τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησαν τα πορτρέτα των Ελλήνων αγωνιστών του Friedel ως σύμβολα ελευθερίας, ξεσήκωσαν συνειδήσεις, ενεργοποίησαν διακεκριμένες προσωπικότητες και ενδυνάμωσαν το φρόνημα των αγωνιστών της επανάστασης.
Με αφορμή την εικόνα του Α. Μαυροκορδάτου αλλά και πληροφορίες που αναζητούν και βρίσκουν στο διαδίκτυο οι μαθητές συντάσσουν ένα βιογραφικό του Έλληνα πολιτικού, διπλωμάτη και αγωνιστή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Biographies Types of BiographiesTypes of Biographies
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE