Theodoros Kolokotronis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Λιθογραφία του Δανού φιλέλληνα Adam Friedel που απεικονίζει τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη. Έναν Κολοκοτρώνη εντελώς διαφορετικό από τις υπόλοιπες προσωπογραφίες που υπάρχουν. Δεν φοράει τη χαρακτηριστική περικεφαλαία ούτε και το κλέφτικο τσαρούχι. Ο Κολοκοτρώνης υπήρξε σπουδαία στρατιωτική προσωπικότητα του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα του 1821. Καταγόμενος από οικογένεια κλεφτών από μικρός εντρύφησε στη στρατιωτική τέχνη, ως κλέφτης και αφιέρωσε τη ζωή του στον αγώνα για την απελευθέρωση της Ελλάδας. Το όνομά του συνδέθηκε άρρηκτα, ίσως περισσότερο από οποιουδήποτε άλλου αγωνιστή, με την απελευθέρωση της Ελλάδας. Ο Friedel το 1825 και 1826 εκτύπωσε και κυκλοφόρησε είκοσι τέσσερα λιθόγραφα πορτραίτα πολιτικών και στρατιωτικών αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης, που είχε σχεδιάσει εκ του φυσικού και τα οποία λιθογράφησε και επιχρωμάτισε ο J. Bouvier. Η λιθογραφία, όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια, είναι τεχνική εκτύπωσης, η οποία επινοήθηκε το 1798 περίπου από τον Α. Ζένεφελντερ και στηρίζεται στο γεγονός ότι το νερό και οι λιπαρές ουσίες δεν αναμιγνύονται ποτέ.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ΜΑ προβάλλεται με βιντεοπροβολέα στους μαθητές τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου κατά το μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα στα κεφάλαια εκείνα που αφορούν την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Οι μαθητές, αφού αναγνωρίσουν το εικονιζόμενο πρόσωπο με ή χωρίς τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, αναλαμβάνουν να συγκεντρώσουν στοιχεία που άπτονται της ζωής και της δράσης του Κολοκοτρώνη είτε από βιβλία είτε από το διαδίκτυο. Δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, χωρίζεται η ζωή και η δράση του Κολοκοτρώνη σε τρεις περιόδους την προεπαναστατική, την περίοδο της επανάστασης και τη μετεπαναστατική. Κάθε ομάδα συγκεντρώνει πληροφορίες για μία περίοδο όπως: η δράση του κατά την προεπαναστατική περίοδο (κλέφτικη ζωή, η φυγή του στα Επτάνησα, μύησή του στη Φιλική Εταιρεία, συνάντηση και συμφωνία με τον Πετρόμπεη κ.ά.), τα πολεμικά γεγονότα που πήρε μέρος ο εικονιζόμενος (απελευθέρωση Καλαμάτας, άλωση της Τριπολιτσάς, Δερβενάκια, εμφύλιος πόλεμος, άμυνα κατά του Ιμπραήμ κ.ά.) και η δράση του από την απελευθέρωση της Ελλάδας και μετά (υποδοχή Καποδίστρια και Όθωνα, δίκη και φυλάκισή του από την Αντιβασιλεία, Σύμβουλος Επικρατείας κ.ά.). Μια άλλη ομάδα αναλαμβάνει να συγκεντρώσει πληροφορίες για τους συγγενείς του Κολοκοτρώνη και να φτιάξει το γενεαλογικό του δέντρο. Τα αποτελέσματα της έρευνας κάθε ομάδας παρουσιάζονται στην ολομέλεια της τάξης όπου ακολουθεί συζήτηση. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η λιθογραφία και οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE