Θεοδωρος Κολοκοτρωνης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα αποτυπώνει λιθόγραφη προσωπογραφία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη το 1832. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (1770 - 1843) ήταν αρχιστράτηγος και ηγετική μορφή της Επανάστασης του 1821, γνωστός και ως Γέρος του Μοριά. Πρωταγωνίστησε σε πολλές στρατιωτικές επιχειρήσεις του αγώνα, όπως στο Βαλτέτσι, στην άλωση της Τριπολιτσάς, στην καταστροφή της στρατιάς του Δράμαλη στα Δερβενάκια, όπου διέσωσε τον Αγώνα, αφού πρυτάνευσαν η ευφυΐα και η τόλμη του στρατηγικού του νου. Στη διάρκεια του Εμφυλίου πολέμου προσπάθησε να αμβλύνει τις αντιθέσεις αλλά συνελήφθη και φυλακίστηκε στο Ναύπλιο. Ως το τέλος της Επανάστασης ο Κολοκοτρώνης συνέχισε να διαδραματίζει ενεργό ρόλο στα στρατιωτικά και πολιτικά πράγματα της εποχής. Ο δημιουργός του έργου Adam Friedel (1780 - ;) ήταν Δανός ζωγράφος που γνώρισε από κοντά το Θ. Κολοκοτρώνη. Το 1825 και 1826 εκτύπωσε και κυκλοφόρησε είκοσι τέσσερα λιθόγραφα πορτρέτα πολιτικών και στρατιωτικών αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης που έγιναν λάβαρα υπέρ της συμπαράστασης στον Αγώνα των Ελλήνων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ιστορία: Οι μαθητές περιγράφουν την προσωπογραφία του Κολοκοτρώνη και αναδεικνύουν τα ηγετικά χαρακτηριστικά αυτής της εμβληματικής, για τον αγώνα των Ελλήνων, προσωπικότητας. Μπορούν να συσχετίσουν την εικόνα με ιστορικά γεγονότα στα οποία ο Κολοκοτρώνης διαδραμάτισε σημαντικό - ηγετικό ρόλο. Επίσης, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η εικόνα για να συζητήσουν οι μαθητές τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε κάποιος να συμβάλλει στον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία. Σχέδιο εργασίας: Με αφορμή τον δημιουργό του έργου Adam Friedel οι μαθητές μελετούν την βιογραφία του και αναδεικνύουν την συμβολή του στον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία. Στο πλαίσιο σχεδίου εργασίας με θέμα: «Ο φιλελληνισμός στα χρόνια του Αγώνα», οι μαθητές οδηγούνται σε διαπιστώσεις για τα κίνητρα των φιλελλήνων αλλά και τους τρόπους με τους οποίους βοήθησαν στην απελευθέρωση.
Εικαστικά: Με αφορμή την προσωπογραφία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη οι μαθητές συζητούν για την τέχνη της προσωπογραφίας και τους λόγους για τους οποίους οι καλλιτέχνες αποτυπώνουν πρόσωπα ανθρώπων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE